torsdag 8 juni 2023

Hett i hyllan #408

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Och så var det dags för den sista boken jag fick när jag fyllde år 2019.
Efter att jag hade läst Clare Mackintoshs debut så var jag helt såld och Låt mig vara var självklar på önskelistan.

Jag köpte faktiskt på mig att par av hennes böcker efter att jag hade läst debuten och bara hoppades att de skulle vara lika bra. I vintras läste jag en av dem och riktigt lika bra var den ju inte, men den var ändå en höjdare. Den här boken har marginellt lägre betyg på Goodreads så jag har gott hopp om den också. Vi får väl se hur länge det dröjer.

Så här står det på baksidan:
För ett år sedan tog Caroline Johnson sitt liv, som ett tragiskt eko av sin makes tidigare självmord.

Nu är Carolines dotter Anna nybliven mamma. Anna saknar sina föräldrar, och särskilt sin mamma mer än någonsin, och börjar leta efter information om de två dödsfallen. Ju mer hon gräver i det hela, desto mer tveksam blir hon till det hon hittar. Frågan är om föräldrarna verkligen begick självmord. Efter hand blir Anna övertygad om att det är något helt annat som har hänt, och misstanken om att föräldrarna blivit mördade växer sig allt starkare. Men när Anna på allvar lyfter på locket till det förgångna utsätter hon sig själv och sin familj för en fara hon aldrig någonsin kunnat föreställa sig.
Om du också vill vara med och visa upp dina böcker, antingen heta hyllvärmare eller heta av någon annan anledning, så lägg gärna in en länk här nedanför. Då hittar jag dig mycket lättare.

12 kommentarer:

  1. Verkar spännande. Får kolla upp författaren lite.
    http://mosstanten.se/2023/06/08/hett-i-hyllan-207-the-comfort-of-strangers/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har läst två av hennes böcker och båda har varit bra.

      Radera
  2. Tack för påminnelsen jag måste läsa något av författaren, hört så bra om henne. https://eggetbok.blogspot.com/2023/06/hett-i-hyllan-v-22.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har gillat de två böcker jag har läst hittills.

      Radera
  3. Rätt så bra var den tyckte jag då jag läste den, underhållande.
    Mitt bidrag finns här
    https://mittbokintresse.blogspot.com/2023/06/sa-har-skriver-monika-om-hett-i-hyllan.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. De böcker jag har läst innan har varit väldigt annorlunda mot andra. Hon har en speciell stil.

      Radera
  4. Stackars människa att förlora bägge föräldrar så. https://bokdivisionen.se/2023/06/08/hett-i-hyllan-hajar-i-raddningens-tid/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är illa nog att förlora en.

      Radera
  5. Jag gillade den även om den kom som trea av de jag läst av henne :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gissar då att du har läst samma två som jag har läst. Det är ju svårt att hålla samma klass hela tiden.

      Radera
  6. Jag har bara läst en bok av henne, men den gillade jag. Köpte inte på mig fler. https://lottensbokblogg.wordpress.com/2023/06/08/hett-i-hyllan-350/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det här var ju innan jag blev mer sträng med bokinköpen. Då gick jag all in 😁

      Radera