lördag 3 juni 2023

Just nu - juni

Första lördagen i månaden hakar jag återigen på den gamla kulturkollutmaningen.

Just nu ...

... läser jag Natriumklorid av Jussi Adler-Olsen, nionde delen om Avdelning Q. Den utspelar sig i Köpenhamn och dit åker jag senare i dag.

... ser jag på inte speciellt mycket egentligen. Jag tittar på nittonde säsongen av Grey's anatomy. Och så sliter vi med de sista avsnitten av Fleishman is in trouble. Alla de där roliga TV-prorammen som har roat mig över vintern/våren är slut. Allihop.

... lyssnar jag på ... ja, det är ju det där med tystnaden. Senare i dag blir det dock, förmodligen, en massa danska.

... njuter jag av att solen verkar ha kommit för att stanna.

... längtar jag efter att flytten i juli ska vara avklarad. Allt innan är bara jobbigt. När man väl är på plats så blir det roligt.

6 kommentarer:

  1. Låter härligt med Köpenhamn. Och flytt! Här är det ingen sol alls idag. Och kallt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Köpenhamn är en fantastiskt fin stad, tyvärr ganska dyr nu när svenska kronan är så svag. Flytten ska bli skön att få svklarad.

      Radera
  2. Åh, det är något speciellt med Jussi Adler-Olsens böcker. Jag har inte varit i Köpenhamn men vill gärna åka dit framöver.

    Vad spännande med flytt (hoppas jag även om det är skitjobbigt). Flyttar du/ni långt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan rekommendera ett besök i Köpenhamn, det är en jättefin stad. Och så kan man passa på att läsa en dansk deckare 😊

      Flytten är efterlängtad och jag ser verkligen fram emot att bo på ett annat ställe. Det är inte långt vi ska flytta, fågelvägen är det bara några kilometer. Från norra delen av stan till den västra.

      Radera
  3. Spännande med flytt ändå, även om det är jobbigt. Många böcker att packa till exempel ;)

    Jag jobbar hemma ibland btw, men oftast på kontoret - vi för höras om pusselbyte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och lov så är det inte vi som vare sig packar eller bär kartongerna 😊

      Den här veckan kommer jag att ha lite friare arbetstider så vi kanske kan få till det där pusselbytet.

      Radera