torsdag 16 november 2023

Hett i hyllan #431

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Från början av april tar vi ett jättekliv till slutet av maj och födelsedagsböckerna 2020.
Friheten av Arne Dahl är fjärde delen i serien om Sam Berger och Molly Blom.

Ända sedan jag läste min första bok av Arne Dahl så har han hört till mina favoriter. Speciellt böckerna om A-gruppen var riktigt bra. Den här serien är det väldigt många som har tyckt om också, men jag har faktiskt bara läst första delen och det finns fem. Faktiskt är det så att det redan är klart att serien kommer att finnas med i min Finish That Series-utmaning nästa år.

Så här står det på baksidan:
Sam Berger är en bra bit från lyckan. Molly Blom är spårlöst försvunnen, sannolikt bärande på deras barn. Sam försörjer sig som understimulerad utredare av försäkringsbrott, och drömmen om ett gemensamt liv med Molly som privat brottsbekämpare tycks mer avlägsen än någonsin.

Så får han ett lukrativt uppdrag av det gåtfulla slaget. En kvinna, Nadja, har kidnappats och hennes terapeut söker Sams hjälp – polisen måste absolut hållas utanför.

Jakten leder Sam till en försvunnen skatt, ett byte som lockat många kriminella genom åren. Och Nadja är kanske inte den enda som befinner sig i fara. Hur kommer det sig att denna dödliga skatt också leder till Molly Blom?
Om du också vill vara med och visa upp dina böcker, antingen heta hyllvärmare eller heta av någon annan anledning, så lägg gärna in en länk här nedanför. Då hittar jag dig mycket lättare.

10 kommentarer:

  1. Verkar spännande, men kanske inget för mig.
    http://mosstanten.se/2023/11/16/hett-i-hyllan-230-alskade-syster/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det här är nog en renodlad deckare.

      Radera
  2. Har nog läst något av Dahl tidigare men inte just den där. Min hyllvärmare finns här https://boklysten.blogspot.com/2023/11/hett-i-hyllan-431-vecka-46.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hela serien om A-gruppen är fruktansvärt bra.

      Radera
  3. Har läst böckerna om A-gruppen, så om jag är intresserad av att läsa en deckare så skulle nog denna serie av författaren vara böcker jag skullle gilla. Min finns här
    https://mittbokintresse.blogspot.com/2023/11/hett-i-hyllan-vecka-46-2023.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Böckerna om A-gruppen är i en klass för sig, tycker jag.

      Radera
  4. Arne Dahl har jag inte läst alls men vi har ju lite olika smak ibland! https://bokdivisionen.se/2023/11/16/hett-i-hyllan-monstersamhallet/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi tycker ju inte alltid om samma böcker, men det är ju det som gör det intressant 🙂

      Radera
  5. Det var ju den här serien som gjorde att jag fastnade för honom Och nu har han börjat en ny serie. https://lottensbokblogg.wordpress.com/2023/11/16/hett-i-hyllan-371/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det börjar bli bråttom att läsa den här serien nu. Vill ju inte hamna alltför långt efter.

      Radera