lördag 4 november 2023

Just nu - november

Första lördagen i månaden hakar jag återigen på den gamla kulturkollutmaningen.

Just nu ...

... läser jag Vedergällning av Sebastian Avindell, som är andra delen i serien Östgötamorden. Första delen var ett under av stavfel och andra misstag, så mycket att det var rejält irriterande och gjorde det svårläst. Så här långt är denna mycket bättre bearbetad.

... ser jag på massor av TV. TV-hösten fortsätter och jag hinner knappt med. Kockarnas kamp. Hela Sverige bakar, Över Atlanten, Idol, Robinson, Solsidan med mera, med mera. Däremellan så tittar jag på Silo, TV-serien som bygger på den fantastiska boken Ull av Hugh Howey. Dessutom så hittade jag att Beverly Hills, 90210 går att streama. Den känner jag mig oerhört sugen på att se igen.

... lyssnar jag på gamla favoriter, som Snowstorm, Factory och Magnum Bonum..

... njuter jag av att ha långhelg. Jag var ledig igår så jag är redan lite avkopplad när det bara är lördag. Och så ska det nog bli en långpromenad i dag.

... längtar jag efter ... jag vet inte om längta efter är riktigt rätt ord, men jag ska gå på Deckarafton i Malmö om ett tag. Det ser jag fram emot. Och jag ska också på bokrelease nästa helg. Då släpps Arnes julhelvete av Christina Olséni och Micke Hansen. Jag tycker faktiskt att den låter kul.

6 kommentarer:

  1. Vedergällning står högt upp på läslistan, den står här hemma och väntar. Jag tror inte jag kan tåla mig till nästa besök i Linköping. Evenemangen låter trevliga!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har många gånger föreslagit en hotellweekend i Linköping, men det verkar vara svårt att övertyga sambon.

      Radera
  2. Ull har jag tänkt läsa sedan den var ny, men det har inte blivit av. Kanske passar serien mig bättre?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Boken var fantastiskt bra, tyckte jag. Serien är inte lika bra, men ändå riktigt bra. De är ju inte exakt likadana, men historien är densamma.

      Radera
  3. Jag har också helt ledigt denna helg, men ingen extra ledig dag för mig tyvärr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hade varit skönt om alla arbetsveckor hade varit fyra dagar, tycker jag.

      Radera