torsdag 14 mars 2024

Hett i hyllan #448

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Nu tar vi ett ganska stort kliv och hamnar i bokrean 2021 och där håller vi ett tag.
Jag ljuger ibland av Alice Feeney hade jag hört så mycket bra om att jag bara var tvungen att köpa den.

För bara någon vecka sedan så läste jag Alice Feeneys nästa bok (av någon anledning så hade jag glömt att jag ville läsa den här äldre först) och man kan väl lugnt säga att jag inte direkt blev mindre sugen på att läsa den här boken. Jag får intrycket att berättaren är en som ligger i koma och det kan ju inte höra till vanligheterna. Kanske är det en opålitlig berättare här. Också. Det brukar jag gilla.

Så här står det på baksidan:
Det finns tre saker du bör veta om mig: Jag ligger i koma. Min man älskar mig inte längre. Jag ljuger ibland.

Amber Reynolds ligger i koma. Hon har inget minne av hur hon hamnade på sjukhus, men hon vet att det inte var någon olycka. Livrädd, och fångad i sin egen kropp, försöker hon pussla ihop minnena av vad som hände veckan innan. Amber har insett att hon har en make som inte längre älskar henne, en syster som döljer en mörk hemlighet och ett ex som inte kan släppa taget. Någon av dem ljuger, men kan Amber lista ut vem? Och kan hon tvinga sig själv att vakna upp innan det är försent?
Om du också vill vara med och visa upp dina böcker, antingen heta hyllvärmare eller heta av någon annan anledning, så lägg gärna in en länk här nedanför. Då hittar jag dig mycket lättare.

12 kommentarer:

  1. Den här författaren har jag aldrig hört talas om men boken verkar spännande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den jag har läst var väldigt spännande i alla fall.

      Radera
  2. Har inte läst något av den författaren, men den låter intressant. Min hyllvärmare finns här https://boklysten.blogspot.com/2024/03/hett-i-hyllan-vecka-11-448.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att chanserna är goda att jag gillar den.

      Radera
  3. Låter spännande, verkligen! Och ja, det är gott om oläst på hyllan ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tar nog några år innan jag har kommit igenom alla olästa. Men vem har bråttom 🙂

      Radera
  4. Den här läste jag på engelska och gillade :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att chansen är stor att jag kommer att gilla också 🙂

      Radera
  5. Kände inte till Feeney. Hoppas du gillar den! https://bokdivisionen.se/2024/03/14/hett-i-hyllan-suicide-club/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den bok jag läst av henne vara bra i alla fall.

      Radera
  6. Låter som en intressant bok och jag har läst författaren innan och gillat. Men jag har läst en annan bok som också handlade om någon som låg i koma undrar vad den heter, minnet är för kort, men det var inte den här och jag gillade den så ...?
    Min hett i hyllan finns här
    https://mittbokintresse.blogspot.com/2024/03/hett-i-hyllan-vecka-11-2024.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan nog inte minnas att jag har läst någon bok där en som ligger i koma är berättare. Det tror jag åtminstone är fallet i den här boken, men säker är jag ju inte 🙂

      Radera