lördag 2 mars 2024

Just nu - mars

Första lördagen i månaden hakar jag återigen på den gamla kulturkollutmaningen.

Just nu ...

... läser jag ... en riktig tegelsten, Sanningen om fallet Harry Quebert av Joël Dicker. Den har stått i hyllan i många år. Så länge faktiskt att TV-serien har hunnit både komma och gå. Såg jag nu när jag försökte hitta den, för jag skulle ju hemskt gärna vilja se den efter att jag har läst den.

... ser jag på ..., helst, saker man kan skratta åt. Som Bäst i test från Sverige, England, Nya Zealand och nu även Danmark. Shantaram har jag börjat titta på också, äntligen, så ska väl inte den gå samma öde till mötes som Harry Quebert. Jag hittade också en sjukhusserie, Critical, som jag inte visste fanns. En brittisk. Den är ganska gammal, upptäckte jag, från 2015. Det verkar bara finnas en säsong och om jag ska vara helt ärlig så är jag inte så förvånad. Lite program som även finns i tablån följer jag också, som Superstars, Över Atlanten, Sveriges mästerkock och Mästarnas mästare. Och så är det ju Mello i kväll också, det måste jag ju se.

... lyssnar jag på ... luftfuktaren som pyser ut vatten. Annars är det mest tyst.

... njuter jag av ... ingenting, tror jag. Det känns ju tråkigt.

... längtar jag efter ... nästa helg, då blir det ett besök i Göteborg eftersom mamma fyller år. Det är alltid lika skönt att få komma "hem" och få fylla öronen med en dialekt som är som musik i mina öron.

8 kommentarer:

  1. Först tänkte jag att Critical kunde vara något för mig. Men det verkar ju inte så då... Förstår att du ser fram mot Göteborg :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Serien är ju inte dålig, egentligen, men det handlar bara om sjukhuset. De är aldrig utanför byggnaden och man får inte veta något alls om dem. Och operationerna är otroligt ... detaljerade.

      Radera
  2. Anna Johansson2 mars 2024 kl. 12:46

    Så härligt med en helg i Göteborg! Hoppas vädret bättrar sig en smula bara :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tyvärr blir det en "vanlig" helg och inte en långhelg, men det funkar det också 🙂

      Radera
  3. De lovar sol nästa vecka, men det vågar jag inte lita på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara det inte ösregnar eller vräker ner snö så är jag nöjd 🙂

      Radera
  4. Ja att inte njuta alls låter ju inget vidare! Köp en påse smågodis vetja!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Senare på dagen så njöt jag faktiskt av att jag mådde märkbart bättre och nästan kunde röra mig obehindrat och då kändes livet mycket lättare 🙂

      Radera