torsdag 4 april 2024

Hett i hyllan #451

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Och fjärde, fortfarande olästa, boken från bokrean 2021 ...
Vi två av Andy Jones var ett kap, tyckte jag.

Våren 2019 läste jag en annan bok av honom och den var riktigt bra. En kärleksroman/feelgood, som var mycket mer än så. Alltså var jag ju på jakt efter fler böcker. Läst den har jag ju dock inte. Än. Snart kan han nog platsa i min Vi möts igen-utmaning. Och nu är han tillagd på Långa listan.

Så här står det på baksidan:
Fisher och Ivy har bara varit ett par i nitton dagar. Båda har haft förhållanden tidigare, men de vet båda två att det är annorlunda den här gången: De är ämnade för varandra. Att de egentligen vet väldigt lite om varandra känns mindre viktigt.

Men under det kommande året, en period då deras liv förändras oåterkalleligt, upptäcker Fisher och Ivy att det är en sak att bli förälskad och en helt annan att fortsätta vara förälskad.
Om du också vill vara med och visa upp dina böcker, antingen heta hyllvärmare eller heta av någon annan anledning, så lägg gärna in en länk här nedanför. Då hittar jag dig mycket lättare.

10 kommentarer:

  1. Okänd bok för mig. Min hyllvärmare finns här https://boklysten.blogspot.com/2024/04/hett-i-hyllan-vecka-14-351.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, författaren verkar inte ha slagit stort här.

      Radera
  2. Kärlek är ju inte så lätt. Hoppas att det går bra för dem.
    http://mosstanten.se/2024/04/04/hett-i-hyllan-246-mina-onda-tankar/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att det här ska vara feelgood, så det borde gå bra 🙂

      Radera
  3. Den kände jag inte alls till! https://lottensbokblogg.wordpress.com/2024/04/04/hett-i-hyllan-390/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte om hans förra bok så mycket 🙂

      Radera
  4. En okänd bok för mig.
    Här finns min Hett i hyllan denna vecka
    https://mittbokintresse.blogspot.com/2024/04/hett-i-hyllan-vecka-14-2024.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar bara vara jag som har läst Andy Jones 😲

      Radera
  5. Jag gillar feelgood i perioder men har insett att det finns mycket medioker feelgood. Känner inte till den här författaren dock. https://bokdivisionen.se/2024/04/04/hett-i-hyllan-vad-jag-pratar-om-nar-jag-pratar-om-rasism/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns massor av inte så bra feelgood, men hans förra bok tyckte jag om, väldigt mycket.

      Radera