lördag 6 april 2024

Just nu - april

Första lördagen i månaden hakar jag återigen på den gamla kulturkollutmaningen.

Just nu ...

... läser jag ... Problemet med får och getter av Joanna Cannon. En bok som jag har hört väldigt mycket bra om, men som jag i början inte alls var intresserad av. Inte ville väl jag läsa om får och getter 😬 Men det handlar den ju inte om. Alls.

... ser jag på ... massor av TV. Det är Mästerkocken, Robinson, Superstars, Mästarnas mästare, IFS, Över Atlanten, Masked singer, Hela kändis-Sverige bakar ... Ändå hinns det med lite serier, som andra säsongen av Foundation och första säsongen av Schitt's creek (tack för tipset, Linda!).

... lyssnar jag på ... vårfåglarna! Där vi bodde förut var det mest måsar och kajor som skrek, vilket inte är så mysigt, men där vi bor nu är det ingen som slänger ut en massa mat så här finns småfåglar. Än så länge har jag inte blivit irriterad på dem.

... njuter jag av ... att vara på Skånska deckarmässan. Det är andra året den går av stapeln, så nu är det en tradition. Om det är lite senare på dagen så njuter jag av Lunds bästa napolitanska pizza.

... längtar jag efter ... slutet av månaden. Då ska vi ha en liten hotellhelg i Simlångsdalen. Hälsa på i Christoffer Carlssons Hallandssvit 😁

10 kommentarer:

  1. Så mysigt det är med vårfåglarna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men jag brukar bli irriterad på dem senare, fram emot sommaren, när de börjar vid tre-fyra.

      Radera
  2. Åh, deckarmässan! Avundsjuk ;-) Och en resa till Simlångsdalen, så mysigt. Vi planerar resa dit i sommar, då vi har vänner som har hus där.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har ju en större mässa i november 🙂

      Jag har tjatat på sambon i flera år om att jag vill åka dit och nu äntligen ska det bli av.

      Radera
  3. Att du hinner läsa något med alla de TV-serierna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag insåg det när jag skrev ner allt jag tittar på. Och nu har jag dessutom ett pussel som tar tid också 😱

      Radera
  4. Ha, ha! Nej, en bok med titeln "Problemet med får och getter" hade inte heller fångat mitt intresse. Jag får läsa din recension sedan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Titeln är egentligen hur bra som helst. När man har läst boken 🙂

      Radera
  5. Nä, ibland ska man ju inte ta för bokstavligt på det där med boktitlar! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om jag hade haft stenkoll på Bibeln så hade jag kanske förstått titeln bättre, men nu vet jag precis 🙂

      Radera