tisdag 9 april 2024

Tisdagstrion: "Första" eller "sista" i boktiteln

Tisdag igen. Då är det som vanligt dags för Tisdagstrion som sköts av Ugglan & Boken.

Veckans tema: "Första" eller "sista" i boktiteln

Jag hade ganska många titlar som passade, men inte fullt så många med höga betyg. Här är de som jag tycker är allra bäst.

1. Den första frosten av Anna Kuru handlar om fantastiska Allis och jag skulle väl kalla det för en psykologisk thriller.

2. Sista vakten av Stephen King är tredje och sista delen i serien om den pensionerade kriminalaren Bill Hodges.

3. Sista bilden av Tina Frennstedt är fjärde delen i serien Cold Case och huvudperson kan man nog säga är Tess Hjalmarsson. Utspelar sig på Österlen och Malmö.

22 kommentarer:

  1. Den första frosten är med i min trio också. Tack för tips om de andra två.

    SvaraRadera
  2. Blir nyfiken på Första frosten! Tack för tips
    Maria Bokologen

    SvaraRadera
  3. Tre böcker som jag inte har läst, men säkert spännande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anna Kurus böcker vågar jag till och med rekommendera till dig 🙂

      Radera
  4. Kurus har jag läst, tack för de andra tipsen.

    SvaraRadera
  5. Frennstedts bok vill jag läsa! Och Första frosten hade jag ju med också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar alla Frennstedts böcker.

      Radera
  6. Har inte läst någon av dem, men de låter spännande. Tack för tips!

    SvaraRadera
  7. Den första har jag läst. Tack för tips om de båda andra.

    SvaraRadera
  8. Den första frosten tog jag nästan. Frennstedt har jag lyssnat på. hon var väldigt bra. King läser jag inte av tidsskäl

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar verkligen Frennstedts böcker.

      Radera
  9. Den första frosten blir jag lite nyfiken på här idag. :)

    SvaraRadera
  10. Har alla tre i bokhyllan och två är lästa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken den tredje än är så är den bra 🙂

      Radera