fredag 12 april 2024

Nytt i hyllan

Inflödet av nya böcker har minskat ganska rejält och det gäller även recensionsexemplar. Men när det började dyka upp foton av bokpaket, överallt, så började jag fundera på om jag var helt bortglömd. Det var jag inte.

Hembiträdet av Freida McFadden la jag märke till i min bokspaning för februari, men den tycks ha blivit försenad så den verkar ha släppts först nu i mars. Psykologiska thrillers är ju en favorit och när jag läser handlingen så är min känsla att det där är nog inte vad det verkar vara. Låter spännande. Tack till Modernista!

Det kom inte bara ett utan två bokpaket den här dagen och det andra innehöll Dirt town av Hayley Scrivenor. En australiensisk deckardebut som jag verkar ha missat helt. Eller så är det eventuellt ännu en thriller. Oavsett vad den är så låter den spännande. Tack till Modernista!

4 kommentarer:

  1. De två kom till mig också. Dirt Town har jag redan läst (på engelska) och Hembiträdet är jag nyfiken på-

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ser att du gett Dirt town ett ganska högt betyg, det låter lovande 🙂

      Radera
  2. Båda två är såna jag vill läsa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dirt town hade jag helt missat, men den låter spännande. Hembiträdet fick jag ögonen på när jag kollade intressanta boksläpp.

      Radera