torsdag 4 juli 2024

Hett i hyllan #464

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Då är det dags för lite semesterinköp, juli 2021.
Ett besök i Göteborg, och självklart Adlibris Marknad, resulterade i fyra böcker. Varav två fortfarande är olästa (ändå ett bra resultat, tycker jag). Den ena av dem är Döden går på visning av Anders de la Motte och Måns Nilsson.

Detta är första delen i en serie som utspelar sig på Österlen, skriven av, bland annat, Anders de la Motte. Som sådan så är den faktiskt ett måste. Jag har ännu inte läst någon bok av honom som jag inte har tyckt om. Det här ska tydligen vara en mysig pusseldeckare och det kan ju bli hur bra som helst. Innan jag påbörjar den här serien så har jag dock först tänkt läsa Årstidskvartetten. Så det kan ju dröja ett tag innan jag kommer till denna. Ingen kanske heller blir förvånad när jag nämner att jag redan har köpt andra delen ...

Så här står det på baksidan:
Svek, girighet och mord bland slott, äppelträd och blommande rapsfält. När stjärnmäklaren Jessie Anderson hittas mördad i samband med en husvisning på Österlen dras den fyrkantige och aningen bufflige kommissarien Peter Vinston in i utredningen, trots att han egentligen bara är på besök i trakten. Till sin hjälp får han den lokala polisassistenten Tove Esping, oerfaren men ambitiös och vaken. Kollegerna retar sig på varandra men formar en motvillig vänskap i jakten på sanningen. Bakom trädgårdshäckarna i de idylliska byarna på Skåneslätten lurar en mördare. Frågan är bara vem.
Om du också vill vara med och visa upp dina böcker, antingen heta hyllvärmare eller heta av någon annan anledning, så lägg gärna in en länk här nedanför. Då hittar jag dig mycket lättare.

4 kommentarer:

  1. Det verkar vara en utmärkt semesterveckans.
    http://mosstanten.se/2024/07/04/hett-i-hyllan-258-forsoning/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju gillat alla hans böcker, men han har blivit så otroligt produktiv nu att jag inte alls hinner med.

      Radera
  2. En serie jag inte hört talas om innan, men författaren De La Motte känner jag ju igen men har inte läst något av honom dock.
    Min finns här
    https://mittbokintresse.blogspot.com/2024/07/hett-i-hyllan-vecka-27-2024.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han har ganska många serier på gång nu.

      Radera