lördag 6 juli 2024

Just nu - juli

Första lördagen i månaden hakar jag som vanligt på den ny-gamla kulturkollutmaningen.

Just nu ...

... läser jag ... Skulden man bär av Michael Hjorth och Hans Rosenfeldt, som är sista delen i serien om psykologen Sebastian Bergman. Förra delen slutade med ett spännande avslöjande så jag ser fram emot det här.

... ser jag på ... ja, nu är det ju mycket fotboll. Som jag visserligen inte aktivt tittar på, men det är svårt att missa. Dark matter är en serie som vi fortfarande inte har sett klart (mest beroende på att vi blev nästan besatta av att se Welcome to Wrexham), men nu ska vi nog hitta tid till det. Tredje säsongen av Lupin ser jag på egen hand.

... lyssnar jag på ... fortfarande koltrasten, faktiskt. Jag tycker det är så skönt med tystnad så jag har sällan på något ljud.

... njuter jag av ... att vara hemma faktiskt. På (den fantastiska) semestern som avslutades för runt en vecka sedan hade vi elva olika sovplatser på tolv nätter. Det är oerhört skönt att sova i sin egen säng, med sin egen kudde och inte behöva stressa iväg med bagage till en buss.

... längtar jag efter ... ingenting. Jag sitter nöjd just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar