fredag 12 juli 2024

Nytt igen

I juni blev det inte en enda ny bok som flyttade hem till mig. Juli började helt annorlunda.
Den här boken har jag inget minne av att jag ens såg när jag gick igenom boksläppen för juni. Avrättningen av Danya Kukafka har en blurb som är lite avskräckande för mig - poetisk är inte ett ord som har en positiv klang för mig. Egentligen aldrig, men speciellt inte när det handlar om spänningsgenren. Den har visserligen väldigt högt betyg på Goodreads, men det betyder ju faktiskt ingenting. Har jag märkt. Nåväl, det är alltid spännande att läsa böcker som man normalt inte hade läst. Tack till Modernista!

2 kommentarer:

  1. Jag hade inte heller hört talas om den. Igår läste jag väldigt positivt om den på Instagram. Men det behöver inte betyda att jag skulle gilla den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så vi har missat den båda två alltså 🤔 Många verkar ju gilla den, men som sagt, det betyder ju inte att man själv gör det.

      Radera