måndag 25 maj 2015

Allt om TV-serier 8: En alla borde titta på

Jag vet nästan hur många TV-serier som helst som alla borde titta på, men eftersom jag förtvivlat försöker att inte nämna samma serie mer än en gång så väljer jag Homeland.

Homeland är en helt fantastiskt spännande serie och för den som lyckats missa den så handlar den om Nicholas Brody, en marinsoldat som efter åtta år i fångenskap i Irak kommer hem som en hjälte. En del tror inte på honom, bland annat CIA-agenten Carrie Mathison som gör det till sin livsuppgift att avslöja honom, att han är omvänd och nu är att betrakta som en terrorist.

Fyra säsonger har gått hittills och då tänker du att det kan väl inte handla om detta i fyra säsonger. Nej, det kan det ju inte, men jag tänker inte avslöja hur länge. Och det är inte ett dugg trist. Om du inte sett den, gör det!

Favoritkaraktär: Carrie Mathison. Naturligtvis. En karaktär som kan få mig att bli arg, glad, ledsen, förtvivlad, frustrerad...
Mest lik: Tror inte det finns någon, men jag önskar jag var som Peter Quinn.

4 kommentarer:

  1. Min favorit tv-serie är Desperate Housewives, Sex and the city, How I met your mother och The big bang theory :D passar dock kanske inte alla. Min sambo tyckte DH verkade fånigt, tills han var fast han också ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tittade på Desperate Housewives i ett par säsonger och tyckte den var jättebra, sedan blev den något helt annat än den var i början och då slutade jag titta :)

      The big bang theory gillade jag inte från början, när jag såg ströavsnitt för flera år sedan, men plötsligt skrattade jag högt åt dem och nu har vi köpt boxen :)

      Radera
  2. Håller med om Homeland! Just nu följer jag Modern Family och tycker den är riktigt bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Modern family är extremt kul, vi är på säsong 5 nu :)

      Radera