fredag 15 maj 2015

TAG: Goodreads

Den här hittade jag hos Andréa i Boklandet och sådana här små "frågeforumlär" är jag ju väldigt svag för... Denna är från förra året, men den går ju precis lika bra att göra i år.

Vilken var den senaste bok som du markerade som "read"?
Det var Flaskpost från P av Jussi Adler-Olsen.

Vad har du just nu i din "currently reading"?
Pappersväggar av John Ajvide Lindqvist, som är en novellsamling och jag läser bara en novell eller två när jag är mellan böcker. Ensam på Mars av Andy Weir är den bok jag läser i på "heltid".

Vilken var den senaste bok som du markerade som "to read"?
Kodnamn Mormor av Tage Åström.

Vilken bok planerar du att läsa härnäst?
De ensamma av Håkan Nesser.

Har du någon 2015 Reading Challenge?
Ja, 70 böcker är det tänkt att jag ska läsa i år och än så länge ligger jag bra till.

Har du någon önskelista?
Inte på Goodreads...

Vilken bok planerar du att köpa härnäst?
Jag har en liten kundvagn beredd på Adlibris. I den ligger just nu Minns mig som en ängel av Kristina Appelqvist, En mörderska bland oss av Hannah Kent och Tjockare än vatten av Carin Gerhardsen. Jag väntar bara på att Offer utan ansikte av Stefan Ahnhem ska släppas på pocket, sedan trycker jag på Till kassan.

Har du några favoritcitat på Goodreads?
Ja, 24 stycken.

Vilken är din favoritförfattare?
Stephen King.

Är du med i några grupper?
Sweden, Swedish Book Blogger, Goodreads Sweden och Deckare - Sweden, men jag är inte aktiv i någon av dem. Och så har vi Boktokarna, som är en bokcirkel och där är jag aktiv. Ibland.

6 kommentarer:

  1. Jag älskar ju sådana här taggar, men ska jag använda den här så måste jag nog aktivera mig lite mer på goodreads ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är värt insatsen, det behöver inte ta speciellt mycket tid :)

      Radera
  2. Jag tror jag tar och lånar den här tagen och gör den jag också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är alltid kul med lite frågor och svar :)

      Radera
  3. Alltid roligt att läsa svaren på bokfrågor. Själv är jag inte med på Goodreads.

    SvaraRadera
    Svar
    1. För mig som älskar listor och statistik så är det ett underbart ställe :)

      Radera