fredag 29 maj 2015

Bok-hoarding

Det dök plötsligt upp en hel massa böcker här. Ibland blir det ju så.

De första som damp ner var ett gäng jag beställt från Adlibris. Fick ju presentkort när jag fyllde år förra året och eftersom det snart gick ut så fick jag ju vackert lägga en beställning. Synd om mig. Nåväl, dessa köpte jag. Offer utan ansikte av Stefan Ahnhem, Minns mig som en ängel av Kristina Appelqvist, Tjockare än vatten av Carin Gerhardsen och En mörderska bland oss av Hannah Kent. Alla har funnits på min önskelista en längre tid.

Överraskande nog så dök även Kungamördaren av Hans-Olov Öberg upp här, som pappersbok. Jag fick ju de två tidigare delarna som e-böcker och denna tredje del som pdf innan, men jag är jätteglad att slippa läsa pdf-filer. Tack så mycket Kalla kulor!

Leon av Mons Kallentoft & Markus Lutteman var ju oerhört svår att stå emot, eftersom jag gillade Zack väldigt mycket. Tack så mycket Bookmark!

12 kommentarer:

  1. De fyra du har beställt kan verkligen rekommenderas :) Leon ska jag också läsa snart :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, du borde ju veta. Du är ju skyldig till minst en av de jag köpt :)

      Radera
  2. Offer utan ansikte var bra :) Och En mörderska bland oss vill jag läsa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju så många som sagt att Offer utan ansikte är så bra. Och En mörderska bland oss också, faktiskt :)

      Radera
  3. Jag gillade ju också Zack och Leon är minst lika bra som den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Leon får jag nog försöka läsa inom några veckor :)

      Radera
  4. Många bra där :-) Offer utan ansikte rekommenderar jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kände att jag bara var tvungen att ha Offer utan ansikte :)

      Radera
  5. Ibland är det härligt att bara få shoppa loss :-) Jag är lite nyfiken på Mons Kallentofts och Markus Luttemans böcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, och så var det ju det där med presentkortet som skulle gå ut... :) Jag gillade verkligen Zack och hoppas att Leon är lika bra :)

      Radera
  6. Bokpaket är bästa paketen. Jag har beställt En mörderska ibland oss och Offer utan ansikte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Båda de böckerna verkar vara väldigt bra. Tyvärr kommer det nog att dröja ett bra tag innan jag kommer till dem i läslistan :(

      Radera