torsdag 28 maj 2015

Läsplanering juni 2015

Dags att börja planera sommarläsningen och det är inte helt lätt. Ibland läser jag mer på sommaren, ibland mindre, men dessa hoppas jag hinna med.

Señor Peregrino av Cecilia Samartin. Hyllvärmare. Boktolva.
Listan av Robert Kviby. Hyllvärmare. FTSC. E-bok.
Sandmannen av Lars Kepler. Hyllvärmare.
[buzz] av Anders de la Motte. Hyllvärmare. FTSC
Rörgast av Johan Theorin. Hyllvärmare. FTSC.

Och så har jag en bok som ligger lite utanför läslistan, jag tror inte det finns någon chans att den blir utläst i juni, men den ska påbörjas i alla fall. Tänkte ta hela sommaren till den, eventuellt; Iliaden av Homeros.

10 kommentarer:

  1. Peregrino, Sandmannen och Rörgast har jag läst och gillat. Blir spännande att se vad du tycker :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tjuvstartade på Samartins bok nu på morgonen och den verkar lovande :)

      Radera
  2. Hoppas du kommer tycka om Iliaden :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. "Provläste" några rader igår och den kan nog bli riktigt jobbig att ta sig igenom :)

      Radera
  3. Rörgast har jag lånat från bibblan 2-3 gånger men aldrig hunnit med den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas bara att den är mer lik Nattfåk än de andra i serien :)

      Radera
  4. Cecilia Samartin har jag funderat på ett antal gånger men tvekat. Nu kan jag ju kolla på din recension och bestämma mig :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns som att jag borde gilla, men det beror ju på så mycket :)

      Radera
  5. Jag borde också ta tag i de la Mottes serie snart så den blir färdigläst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror jag ska ha en Finish That Series Challenge varje år, tror det behövs :)

      Radera