fredag 3 augusti 2018

Mera nytt

Det är lite märkligt att bokpaket har en nästan osviklig förmåga att göra i alla fall mig på gott humör... När det plötsligt dyker upp oväntade avier/paket så känner jag mig som ett barn på julafton.

Ett litet paket innehöll Skallra av Fiona Cummins, en bok som jag la märke till i slutet av april när jag kollade igenom boksläppen för maj. Den låter så löjligt spännande och jag hoppas verkligen att detta är en psykologisk thriller som är värd namnet. Tack till Modernista.

Ett annat litet paket innehöll Makten av Naomi Alderman, en bok som jag uppenbarligen har missat helt. När jag läser vad den handlar om så triggas verkligen fantasin igång. Och minsann, det är en av Barack Obamas favoritböcker förra året. Jag vet inte om det är meningen att det ska locka mig, men jag känner ju inte alls till hans smak vad gäller böcker. Tack till Modernista!

Ett tredje paket visade sig innehålla en för mig helt okänd bok, Kött och ben och vatten av Luiza Sauma. Den utspelar sig i Brasilien, om jag har fattat det rätt. Jag har nog aldrig läst någon brasiliansk bok så det här kan bli spännande. Tack till Modernista!

8 kommentarer:

  1. Paulo Coelho kommer från Brasilien, jag gillar honom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte läst något av honom och jag vet inte om jag vill. Har hört så mycket om hans sätt att skriva och det låter inte som att det passar mig. Och så finns det ju så många andra att läsa :)

      Radera
  2. Ja, de där tre kom ju hem till mig också :-)

    SvaraRadera
  3. Svar
    1. Många verkar gilla den i alla fall :)

      Radera
  4. Kul med brasilianskt! Jag läser extremt lite litteratur från Sydamerika. Ser fram emot att läsa vad du tyckte om boken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag läser inte heller speciellt mycket därifrån. Argentina har jag nog lyckats få med mig, men Brasilien är nog en vit fläck.

      Radera