tisdag 21 augusti 2018

Veckans topplista: Böcker jag ser fram emot i höst

Tisdag igen. Då är det som vanligt dags för Veckans topplista som sköts av Johannas deckarhörna.

Veckans tema: Böcker jag ser fram emot i höst.

Jag har faktiskt inte ens börjat fundera på höstens böcker och jag har nog ingen koll på vad som kommer. Några vet jag ju så klart... Alla dessa fem ska faktiskt komma redan i september.

1. Den mörka ängeln av Elly Griffiths
2. Det som göms i snö av Carin Gerhardsen
3. Hantverkaren av Sharon Bolton
4. Outsidern av Stephen King
5. Sömnernas sömn av Elin Säfström

30 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja, jag också. Därför blev jag så besviken när henne bok tydligen har flyttats fram till april.

      Radera
  2. Den mörka ängeln och Gerhardsen hade jag i min också, men Boltons nya vill jag självklart läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer så många böcker att fem platser inte räcker på långa vägar.

      Radera
  3. Bra sätt att få lite koll på utgivningen i höst. Tack för tips!

    SvaraRadera
  4. Nu får jag mycket tips på spänningslitteratur. Ska väl bli en sådan till jul i alla fall. :-)

    SvaraRadera
  5. Elly Griffiths bok kan jag intyga är läsvärd, och i en annan miljö än den vi är vana vid för Ruth Galloway.

    SvaraRadera
  6. Jag har inte läst något av de här författarna, det måste jag ju göra. Stephen Kings Mr Mercedes hade jag planerat att läsa i sommar, men värmen knockade mig totalt, så det blev inte mycket läst. Inte heller har jag sett teveserien, den får bli nästa jag ser efter att Sharp Objects snart är slut. Jag kanske skall hoppa rakt på Kings senaste istället för att läsa Mr Mercedes.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag orkade inte heller läsa i värmen, det var hopplöst att få hjärncellerna att jobba. Jag tror du kan titta på Mr Mercedes i stället för att läsa den, även om jag ju så klart tycker att alla borde läsa King :) Sharp objects, är den bra? Skaffade HBO i helgen och såg att den går där.

      Radera
  7. Jag har inte läst klart Gerhardsens Hammarbyserie än (skäms på mig!) men ser ändå fram emot Gerhardsens nya :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hammarbyserien blev nästan bättre och bättre för varje bok. Det ska bli väldigt spännande att se vad hon har fått ihop nu.

      Radera
  8. Sömnernas sömn vill jag definitivt läsa!

    SvaraRadera
  9. Elly Griffiths har jag läst. gillade den mycket. Sharon Bolton vill jag läsa

    SvaraRadera
  10. Kring och Bolton vill jag läsa. Så mycket böcker.... ;)

    SvaraRadera
  11. Många spännande där. Tack för tipsen! :)

    SvaraRadera
  12. Tack för tipsen. Elin Säfströms bok vill även jag läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den längtar jag väldigt mycket efter.

      Radera
  13. Mycket spännande i september!

    SvaraRadera
  14. Just ja, Sömnernas sömn glömde jag!
    Hantverkaren har jag läst på engelska, kunde inte hålla mig.,..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var liksom alldeles för många böcker för att få plats. Jag fick ju begränsa mig till september :)

      Radera