fredag 23 juli 2021

Lite semesterinköp

När man är på semester så får man köpa böcker. Det är sen gammalt.

Ett besök i Adlibris butik i Göteborg är tradition. I år klarade jag inte att ta mig igenom utan att köpa några böcker. Den sista spiken av Stefan Ahnhem är sjätte och sista delen om Fabian Risk, en serie som jag faktiskt är i fas i. Döden går på visning av Anders de la Motte och Måns Nilsson är första delen i Morden på Österlen. Ett måste bara för att den utspelar sig på Österlen och Anders de la Motte gillar jag. Torsdagsmordklubben av Richard Osman är ett måste bara för att jag gillar Richard Osman. Om han skriver som han pratar så kan detta bli hur kul som helst. Som man sår av Michael Hjorth och Hans Rosenfeldt är sjunde och nästsista delen i serien om Sebastian Bergman. Även detta är en serie som jag är i fas med.

Den här lilla pärlan har jag varit sugen på ända sedan jag såg den första gången. Handbok för 50+ av Gunnar Jägberg verkar vara den perfekta presenten att ge till någon som har rätt ålder. Om man kan förmå sig att ge bort den efter att ha bläddrat lite i den.

6 kommentarer:

  1. Döden går på visning är jag lite nyfiken på! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har gillat allt annat jag läst av Anders de le Motte så jag hoppas att jag ska gilla denna också.

      Radera
  2. Döden går på visning är jag nyfiken på. Och affären har jag ju då upptäckt, så det blir nog flera besök där ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänkte att jag kanske skulle spara Döden går på visning till något besök på Österlen. Får se när det blir 🙂

      Affären ja, den är kul på riktigt. Och det allra bästa är att det ligger ett Espresso House mittemot 😁

      Radera
  3. Just nu lockar nog Döden går på visning och Torsdagsmordklubben mest. Men även boken om Handbok för 50+ eftersom jag ramlar över strecket om skrämmande kort tid (i år). Jonas Karlsson hade ett väldigt härligt sommarprat om det häromdagen som jag rekommenderar om du inte redan lyssnat på det. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ungefär som för mig. Jag känner att jag egentligen inte vill läsa något grymt, tufft och jobbigt. Hellre lite roligt 🙂 Jag har bläddrat lite i Handbok för 50+ och den verkar kul. Igenkänningen är i alla fall stor.

      Jag har inte lyckats lyssna på ett enda Sommar i år, men jag har flera pratare markerade i programmet. Jonas Karlsson är så klart en av dem 🙂

      Radera