torsdag 1 juli 2021

Hett i hyllan #307

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Ännu en från sommarrean i juli 2017.
Flickan med gåvorna av M R Carey var en riktig snackis när den kom.

Om jag har förstått det riktigt rätt så borde jag egentligen inte vara nyfiken på den här. Jag tror mig ha hört vad den handlar om och i så fall är det något som jag inte gillar att läsa om. Det hjälper nu inte ett enda dugg. Nu blev jag nästan sugen på att plocka fram och läsa den på en gång, men så blir det ju inte. Kanske kan den i alla fall få flytta fram till den prioriterade hyllan. Jag bara måste få veta om jag vill läsa även andra delen. Och, som vanligt nästan, jag måste ju se filmen!

Så här står det på baksidan:
Melanie är en mycket speciell flicka. Varje morgon väntar hon i sin cell på att dagens lektioner ska börja. När de hämtar henne håller en vakt en pistol riktad mot hennes huvud medan två andra spänner fast henne i stolen.

Flickan med gåvorna är en historia som utspelar sig i ett ödelagt England efter en zombieapokalyps. För de som hann stänga in sig finns det fortfarande hopp om en framtid och lilla Melanie visar sig vara nyckeln till allt.
Om du också vill vara med och visa upp dina böcker, antingen heta hyllvärmare eller heta av någon annan anledning, så lägg gärna in en länk här nedanför. Då hittar jag dig mycket lättare.

18 kommentarer:

  1. Den här boken är nog inget för mig, i varje fall. Någon bok med zombier har jag aldrig läst och kommer antagligen aldrig att göra det.
    http://mosstanten.se/2021/07/01/hett-i-hyllan-112-brottstycken/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så känner egentligen jag också, men jag har upptäckt att det nog hänger på hur det är skrivet. Enstaka författare har lyckats med att få mig intresserad.

      Radera
  2. Den där hamnade hemma hos oss också, men tack vare maken. Tror han läst den också.
    https://lottensbokblogg.wordpress.com/2021/07/01/hett-i-hyllan-252/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, egentligen så är det inte en bok jag borde ha köpt 🙂

      Radera
  3. Den har jag läst och trots att den är ur en genré som jag i vanliga fall undviker så tyckte jag den var bra. Min hyllvärmare finns här https://boklysten.blogspot.com/2021/07/hett-i-hyllan-307.html

    SvaraRadera
  4. Visst zombier men inte som man skulle tro, en bra bok är det enligt mig.

    Mitt bidrag finns här
    https://mittbokintresse.blogspot.com/2021/07/hett-i-hyllan-vecka-26-2021.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har hört att många, som vanligtvis inte gillar zombies, gillar den trots det.

      Radera
  5. Svar
    1. Egentligen så tror jag att jag kommer att gilla den också, men jag kommer aldrig till skott.

      Radera
  6. En sådan där bok som verkligen inte borde vara något för mig, men som gör mig nyfiken ändå. Här är min: https://scyllashylla.blogspot.com/2021/07/hett-i-hyllan-41.html

    SvaraRadera
  7. Jag tyckte otroligt mycket om den boken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har blivit riktigt sugen på att läsa den nu, men det är fullt i min prioriterade hylla så den får vänta lite till.

      Radera
  8. Jag läste The Girl With All the Gifts i ett readathon och som kompisläsning 2019. Varken skräck eller zombier är annars min grej, men den boken gjorde intryck på mig och jag kommer fortfarande ihåg den mycket väl. Det är inte alla böcker som lämnar avtryck. Dock var jag lite känslig för vissa partier, just också för att jag har lite svårt för skräck och hade lite svårt då för vissa grafiskt beskrivna bitar. Fast överlag, en helt klart läsvärd bok, riktigt bra och lättläst med flyt i handlingen.
    Här är mitt bidrag till dagens Hett i hyllan: https://jmholmstrom.blogspot.com/2021/07/hett-i-hyllan-9.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har hört att den är väldigt annorlunda, inte den vanliga zombieboken och det är ju det som har gjort mig nyfiken på den. Skräckgenren är ju dessutom något jag brukar gilla 🙂

      Radera
  9. Jag gillade både boken och filmen! Har ingen egen heting idag då jag ligger lite efter på bloggfronten efter en längre svacka.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter ju lovande! Hoppas du kommer ur din svacka snart 🙂

      Radera