torsdag 28 oktober 2021

Hett i hyllan #324

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Ytterligare en inköpt på Black Friday i december 2017.
Ensam kvar av Alexandra Oliva låter precis som en bok för mig.

Jag minns att jag kikade på den här boken många, många gånger innan jag faktiskt köpte den. Det är så mycket i beskrivningen som lockar mig. Även om världsomspännande katastrofer som hotar att slå ut civilisationen inte längre är riktigt så fantasieggande. Här verkar det dock inte vara katastrofen i sig som är grejen. Och alltså, det här med att se upp med vad man önskar sig... I alla fall så blir jag riktigt sugen på att läsa den nu.

Så här står det på baksidan:
Du är ensam djupt inne i skogen.

Du får inte längre kontakt med yttervärlden.

Långsamt inser du att något fruktansvärt har hänt.

Zoo står vid ett vägskäl i livet. Hon längtar efter äventyr och spänning, och hon behöver tid att tänka. Hon skickar in en ansökan, och snart är hon en av tolv deltagare som tävlar i en realityserie i den otillgängliga vildmarken i New England. Det handlar om att överleva, att visa uthållighet och övervinna psykiska utmaningar.

Samtidigt som serien spelas in inträffar det ofattbara: en världsomspännande katastrof hotar att slå ut civilisationen. Zoo, som är fullkomligt isolerad, märker först inte att spelet är över. Ovetande om vad som hänt fortsätter hon att kämpa och söker sig allt djupare in i skogen, utan att förstå att det inte längre finns några ledtrådar eller kameror gömda i träden, eller att förortskvarteren hon till slut når är övergivna på riktigt. Äventyret har gått överstyr. Zoo försöker ta sig hem, tillbaka till mannen hon lämnat. Och hon måste på allvar lära sig att överleva.
Om du också vill vara med och visa upp dina böcker, antingen heta hyllvärmare eller heta av någon annan anledning, så lägg gärna in en länk här nedanför. Då hittar jag dig mycket lättare.

10 kommentarer:

  1. Den här boken verkar spännande.

    http://mosstanten.se/2021/10/28/hett-i-hyllan-129-mitt-lif-och-lefverne/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där är ju ett riktigt mardrömsscenario 😱

      Radera
  2. Den låter väldigt spännande!

    SvaraRadera
  3. Verkar vara en spännande bok. Hade inte hört talas om den tidigare.
    Här kommer min bok: https://lenasgodsaker.blogspot.com/2021/10/hett-i-hyllan-v43-2021.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, jag tyckte den syntes precis överallt när den kom 🙂

      Radera
  4. Låter som en spännande bok, har hört talas om den innan och den håller faktiskt kvar mitt intresse att läsa den när jag hör om den igen.
    Mitt bidrag finns här
    https://mittbokintresse.blogspot.com/2021/10/hett-i-hyllan-vecka-43-2021.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den skulle kunna vara hur bra som helst, med den historien. Ganska tunn bok är det också, så den borde gå snabbt att läsa.

      Radera
  5. Den boken har jag helt missat. Låter ju spännande.
    https://lottensbokblogg.wordpress.com/2021/10/28/hett-i-hyllan-258-2/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att jag måste försöka få in den i läskön.

      Radera