torsdag 1 december 2022

Hett i hyllan #381

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Ännu en från början av februari 2019.
Under läsretreaten i Varberg sker också ett bokbyte och det här året blev Mitt namn är Lucy Barton av Elizabeth Strout mitt kap.

Trots att jag har hört hur mycket som helst (bra saker, bara) om den här boken så har jag ingen riktig koll på vad den egentligen handlar om. Men nyfiken är jag på den. Mycket. Tydligen är detta en serie också och det verkar finnas fyra böcker i den, så här långt. Gillar jag boken när jag väl läser den så utökas alltså tbr-listan. Det är både bra och dåligt. Jag tror att denna kan vara en kandidat för Boktolvan. Dock inte nästa år, för den är fulltecknad.

Så här står det på baksidan:
Lucy Barton återhämtar sig långsamt från vad som borde ha varit en enkel operation. När hennes mamma, som hon inte har talat med på många år, kommer på besök verkar det som om deras trevande samtal om människor från förr skulle kunna få dem att hitta tillbaka tillvarandra. Men strax under ytan finns all spänning och frustration som genomsyrat deras relation. Och som tagit sig uttryck i Lucys flykt från den trasiga familjen, hennes önskan att bli författare, äktenskapet och kärleken till de två döttrarna.
Om du också vill vara med och visa upp dina böcker, antingen heta hyllvärmare eller heta av någon annan anledning, så lägg gärna in en länk här nedanför. Då hittar jag dig mycket lättare.

8 kommentarer:

  1. Det här är en bra bok, alltså. Den gav mig mycket när jag läste den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har hört mycket bra saker om den.

      Radera
  2. Mösstanten igen.
    http://mosstanten.se/2022/12/01/hett-i-hyllan-183-over-floden-in-bland-traden/

    SvaraRadera
  3. Jag har inte läst din bok. Tack för tips.
    https://rammengarden.blogspot.com/2022/12/hett-i-hyllan-kuslig-likhet.html

    SvaraRadera
  4. Jag har läst den boken, men för mig är den bara en medelmåttlig bok, men med en intressant handling. Och då jag nu fick reda på att den är första i en serie fick jag inte med en gång känslan av att då vill jag läsa de andra böckerna....så där kanske du kan förstå lite grann vad jag tyckte om den
    Här är mitt bidrag
    https://mittbokintresse.blogspot.com/2022/12/hett-i-hyllan-vecka-48-2022.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland blir det så för mig också, att jag inte alls kan förstå varför en bok höjs till skyarna av nästan alla andra. Vi får se vad jag tycker när jag har läst den 🙂

      Radera
  5. Har hört mycket om den, men inte läst. https://lottensbokblogg.wordpress.com/2022/12/01/hett-i-hyllan-323/

    SvaraRadera