lördag 31 december 2022

Vi möts igen 2023

Något jag har märkt sedan jag startade den här bloggen är att gamla favoritförfattare får stryka på foten till förmån för nytt och spännande. För att inte tala om alla de författare som jag gillat efter att ha läst bara en enda ynka bok av dem. Den här utmaningen är till för att råda bot på det problemet.

I denna sjätte upplaga har jag valt författare som inte har speciellt mycket gemensamt. Ett par har jag läst många böcker av, de andra har jag bara läst en enda bok av. För någon är det tio år sedan jag läste författaren, för andra är det bara fyra år sedan, och allt däremellan. Fem av dem har jag längtat efter att läsa igen, en tar det emot ganska mycket att ge en andra chans.

De författare och böcker jag har tänkt mig är följande:
Karin Alfredsson (Skrik tyst så inte grannarna hör)
Karin Alvtegen (Fjärilseffekten)
Carin Bergfeldt (Fotografiet)
Kristin Hannah (Himmel över Alaska)
Cara Hunter (I mörkret)
Clare Mackintosh (Jag ser dig)

6 kommentarer:

  1. Himmel över Alaska ska jag förhoppningsvis läsa nu i januari :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir en annan tegelsten i januari för mig 🙂

      Radera
  2. Cara Hunters serie är en av mina favoriter!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte ju jättemycket om första delen i serien och jag tror att alla hittills utgivna (översatta) böcker står i hyllan. Ändå har jag inte fortsatt.

      Radera