torsdag 12 oktober 2023

Hett i hyllan #426

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

De är inte riktigt slut än, de olästa från bokrean 2020.
Michael Robotham har jag varit nyfiken på ett bra tag och när jag hittade Liv eller död på bokrean så var den ett självklart köp.

Bokdamen har läst många böcker av den här författaren och för varje gång hon skrev om dem så blev jag mer och mer nyfiken. Det verkar dock inte ha hjälpt ett dugg för boken är ju fortfarande oläst. Detta verkar vara en fristående bok (vilken tur!), men om jag gillar så har han skrivit åtminstone två serier. Om det inte hade varit så att Boktolvan för 2024 är fulltecknad så skulle han nog ha haft en chans att hamna där.

Så här står det på baksidan:
Audie Palmer är dömd för väpnat rån, ett rån där fyra människor fick sätta livet till. Efter det har han avtjänat tio år i fängelse i Texas. Rånbytet lär ha blivit sju miljoner dollar och alla är övertygade om att Audie vet var pengarna finns. Därför har han under de senaste tio åren gång på gång misshandlats och hotats av både interner och vakter.

Nu har Audie avtjänat sitt straff. Men på morgonen samma dag som han ska friges är han försvunnen. Audie Palmer har rymt dagen före sin frigivning! Klappjakten är snart ett faktum, för så snart rymningen uppdagas vill alla ha tag i Audie. Precis som under de senaste tio åren i fängelset är han ett villebråd och nu jagas han av allt från poliser till "vänner" från fängelsetiden. Jägarna verkar dock ha missbedömt rymlingen, för Audie är inte på väg mot pengarna.
Om du också vill vara med och visa upp dina böcker, antingen heta hyllvärmare eller heta av någon annan anledning, så lägg gärna in en länk här nedanför. Då hittar jag dig mycket lättare.

8 kommentarer:

  1. Det var ju konstigt. Att rymma dagen före sin frigivning. Man blir nyfiken på orsaken.
    http://mosstanten.se/2023/10/12/hett-i-hyllan-225-fever-pich/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det verkar vara ett märkligt val.

      Radera
  2. Intressant handling verkar det vara, har inte hört talas om innan,.
    Min finns här
    https://mittbokintresse.blogspot.com/2023/10/hett-i-hyllan-vecka-41-2023.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att den kan vara spännande.

      Radera
  3. Författaren har jag sett namnet på men det är nog allt... https://lottensbokblogg.wordpress.com/2023/10/12/hett-i-hyllan-366/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eftersom hans namn dök upp stup i kvarten så tänkte jag att jag nog fick köpa en bok 🙂

      Radera