tisdag 3 oktober 2023

Tisdagstrion: Hemligheter

Tisdag igen. Då är det som vanligt dags för Tisdagstrion som sköts av Ugglan & Boken.

Veckans tema: Hemligheter

Jag hade faktiskt ingen aning om hur jag skulle tackla det här temat, så jag sökte helt enkelt på "hemligheter" i mina bokanteckningar. De här tre tycker jag passar bra.

1. Sveket av Linwood Barclay är första delen i trilogin Promise Falls. En stad med runt 30 000 invånare. Alla tycks ha hemligheter. En vansinnigt bra trilogi, som bör läsas i ganska snabb följd. Annars glömmer man viktiga saker.

2. Kungariket av Jo Nesbø hör inte till Harry Hole-serien och jag tycker inte heller att det är en deckare/thriller. Handlar om två bröder och en rejäl dos familjehemligheter.

3. Ett gott nytt år av Malin Stehn innehåller en hel hög med hemligheter. Nästan för många, kan jag tycka. Handlar om ett kompisgäng och ett försvinnande Allt krackelerar när den ena hemligheten efter den andra dras fram i ljuset.

20 kommentarer:

  1. Ett gott nytt år vill jag läsa! Tack för tips! /Bokologen

    SvaraRadera
  2. Det låter som intressanta böcker. Särskilt Ett gott nytt år.

    SvaraRadera
  3. Sveket blir jag nyfiken på. Har inte läst någon av böckerna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hela den där trilogin är riktigt bra.

      Radera
  4. Ett gott nytt år har jag läst den var så bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har köpt hennes andra bok också, men den har jag inte läst än.

      Radera
  5. Sveket kände jag inte igen - verkar intressant!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att jag hade gillat hela trilogin ännu mer om jag hade läst dem snabbt efter varandra.

      Radera
  6. har inte läst någon av dina, men jag blir nyfiken på Linwood Barclay

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror aldrig han har gjort mig besviken.

      Radera
  7. Jag har för mig att jag hade tänkt läsa Kungariket någon gång, men det finns ganska lite tid..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, eller i alla fall alldeles för många böcker för den tid som finns.

      Radera
  8. Tvåan och trean har jag läst och de är verkligen bra bägge två.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och den första är minst lika bra 😁

      Radera