torsdag 26 oktober 2023

Hett i hyllan #428

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Tro det eller ej, men nu är det dags för den sista från bokrean 2020.
En förrädare i familjen av Nicholas Searle blev jag jätteglad när jag hittade.

När jag läste min första (och hittills enda, faktiskt) bok av den här författaren så blev jag helt såld. Den gode lögnaren var fantastiskt bra. Sedan gick det ju som det brukar gå; jag köper på mig fler böcker, men läser inte. Detta är bok nummer två som jag har köpt utan att läsa. Med tanke på att det närmar sig fem år sedan jag läste något av honom så kan det kanske vara dags för ett gästspel i Vi möts igen-utmaningen.

Så här står det på baksidan:
IRA-mannen Francis O'Neill är tränad i att döda för ett högre syfte. Bridget är hans lojala fru som förväntas stå vid hans sida. Och hon har lärt sig att inte önska för mycket. Men en dag ser Bridget en möjlighet att skapa sig ett nytt liv. Ett liv utan våld, utan hemligheter och utan nattliga påringningar från främmande personer. Ett liv utan sin man. Men hon kommer att inse att friheten har ett högt pris.
Om du också vill vara med och visa upp dina böcker, antingen heta hyllvärmare eller heta av någon annan anledning, så lägg gärna in en länk här nedanför. Då hittar jag dig mycket lättare.

8 kommentarer:

  1. Böcker som jag köper kan bli stående mycket länge på min bokvagn. Det är som om jag blir trygg och tillfreds med att boken står där och sedan dröjer det länge innan jag läser den. Kanske är det samma fenomen som hemma hos dig? Fast du köper nog fler böcker.
    http://mosstanten.se/2023/10/26/hett-i-hyllan-227-ulysses-annotated/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blir nervös när jag inte har några olästa böcker, men för några år sedan köpte jag väldigt många fler än vad jag hann läsa så de har blivit för många. De senaste åren har jag bättrat mig vad gäller inköp 🙂

      Radera
  2. Jag har också läst Den gode lögnaren och tyckte rätt bra om den, fast jag har inte planer på att läsa mera av författaren, men man vet inte för den låter lite intressant.
    Min finns här
    https://mittbokintresse.blogspot.com/2023/10/hett-i-hyllan-vecka-43-2023.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att jag tycker alla hans böcker låter intressanta 🙂

      Radera
  3. Jag läste första men fastnade inte riktigt för den tyvärr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den gode lögnaren? 😱 Den som var så bra.

      Radera
  4. Jag har bara läst Den gode lögnaren. https://lottensbokblogg.wordpress.com/2023/10/26/hett-i-hyllan-368/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas att hans andra böcker är lika bra.

      Radera