torsdag 19 oktober 2023

Hett i hyllan #427

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Då är det dags för den nästsista olästa från bokrean 2020.
Ninni Schulman gillar jag så Bara du var ett självklart köp.

Jag har läst hela Hagfors-serien, som är på sju böcker. De har varit riktigt bra, allihop. Den här boken hör alltså inte till den serien, utan sägs vara en thriller. Inte ens en deckare alltså. Jag är ganska övertygad att hon klarar även det och jag ser verkligen fram emot att läsa den. Ändå har den då stått där i hyllan i drygt tre år. Men jag var ju upptagen med att läsa serien ... Om jag väntar några år så kan hon nog väntas dyka upp i min Vi möts igen-utmaning.

Så här står det på baksidan:
Pål arbetar som spärrvakt i Stockholms tunnelbana. Efter några tunga år är han redo att möta kärleken igen.

Iris är frilansande formgivare och lever singelliv med alla dejtingappar ett klick bort. Men hon är trött på ensamheten och har länge letat efter den perfekte mannen, han som älskar henne på riktigt och inte lämnar henne hur besvärlig hon än är.

Till slut hittar de varandra.

Pål är alldeles underbar och ibland får Iris nästan för sig att han känner henne bättre än hon själv gör. Han verkar alltid veta precis vad hon behöver. De tillbringar alltmer tid tillsammans och försakar allt annat. Till slut börjar vännerna undra om allt verkligen är som det ska. Det är det inte. I själva verket är de på väg mot en katastrof.
Om du också vill vara med och visa upp dina böcker, antingen heta hyllvärmare eller heta av någon annan anledning, så lägg gärna in en länk här nedanför. Då hittar jag dig mycket lättare.

8 kommentarer:

  1. Det där verkar krypande spännande. En psykologisk thriller?
    http://mosstanten.se/2023/10/19/hett-i-hyllan-226-fem-hjartan-i-en-tandsticksask/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror det ska vara en psykologisk thriller. Men kanske ännu mer en relationsthriller.

      Radera
  2. Den står i min hylla också. https://lottensbokblogg.wordpress.com/2023/10/19/hett-i-hyllan-367/

    SvaraRadera
  3. Jag håller på att läsa Hagafors-serien, och gillar dem, den här låter intressant den med.
    Min finns här
    https://mittbokintresse.blogspot.com/2023/10/hett-i-hyllan-vecka-42-2023.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hagfors-serien är riktigt bra. Alla böckerna.

      Radera
  4. Jag har inte läst någon Schulman. Är de alla släkt med varandra? https://bokdivisionen.se/2023/10/19/hett-i-hyllan-rott-vitt-och-kungligt-blatt/

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är inte riktigt släkt, men tydligen har hon varit gift med en bror.

      Radera