onsdag 22 januari 2014

5 frågor om böckerna i din bokhylla

Jag blev utmanad av Anna på Bokraden att svara på de här fem frågorna.

1. En bok du inte läst ännu men verkligen ser fram emot.
Nyckeln! Den ska läsas alldeles snart...

2. Den bästa boken du har hemma.
Nej, se det går inte.

3. En bok du önskar hade varit bättre och som kanske var lite onödig att köpa.
Det finns säkert jättemånga sådana bland alla böcker jag köpt, men en av de senare är i alla fall novellsamlingen I avgrunden och andra noveller H.G. Wells. Jag förväntade mig science fiction och det är ju möjligt att man kan kalla novellerna för det, men jag gör inte det.

4. Någon bok du var jättepepp på när du köpte den men som sedan bara blivit stående.
Alla böcker jag köpte förra året och som fortfarande är olästa (129 stycken).

5. En bok du köpt mest för att den hade vackert omslag.
Nej, det kan jag helt sanningsenligt säga att det har aldrig hänt.

Dessa personer utmanar jag!
Jag har ingen som helst koll på vilka som gjort denna så alla som vill ha ett litet trevligt och enkelt inlägg ska göra denna, tycker jag..

6 kommentarer:

  1. En del av frågorna är helt omöjliga att svara på känns det som. Men på den sista har jag exakt samma svar som dig! Och när jag för en gångs skull var på väg att köpa en bok som jag fastnat för omslaget på, då bytte de omslag till pocketversionen (Förr eller senare exploderar jag)...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns helt främmande för mig att välja bok utifrån omslag, det verkar så avigt :)

      Radera
  2. Vad kul att få läsa dina svar! :)

    SvaraRadera
  3. Det går verkligen inte att välja den bästa bok man har hemma :) helt omöjligt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är ju lite som att fråga en förälder vilket barn den tycker mest om ;)

      Radera