onsdag 29 januari 2014

Omslagsonsdag #29 faktaböcker

Det här med bokomslag är ju lite speciellt. Om man inte är som jag och knappt ser vad de föreställer, utan mest reagerar på färg och form. Därför är det extra roligt med Bokpotatens omslagsonsdag, som går ut på att hitta omslag efter ett visst tema. Riktigt kul! Man får välja vilka omslag man vill, men jag har valt att bara ta med sådana jag har eller har haft i min hylla.

Den här veckan är temat faktaböcker.

Jaha... jag har massor av programmeringsböcker, men hur kul är de? Roliga på vare sig in- eller utsidan... Och så har vi ju alla kokböcker. Kanske inte heller så kul. Men till slut så bestämde jag mig för de här tre.

Katterna är ju självklara favoriter, även om just den bilden är väldigt suddig.

22 kommentarer:

  1. En sådan där flagg-bok hade jag nog när jag var liten. Den "läste" jag ofta =)

    SvaraRadera
  2. Jag gillade också kryddlexikonet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är faktiskt väldigt bra innehåll i boken också.

      Radera
  3. Ja, det där med kokböcker känner jag igen. Jag valde bort dem helt eftersom jag har för många (en hel bokhylla i köket).
    Jag gillar katten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det finns alldeles för många kokböcker här också.

      Radera
  4. Jag gillar katter! Men kryddboken var fin den också.

    SvaraRadera
  5. Visst ja, kattböcker äger jag ju en hel del. Tyvärr glömde jag visst ta med dem i mitt inlägg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gjorde mig av med en hel del kattböcker när vi flyttade, men denna fick vara kvar :)

      Radera
  6. Jag gillar flaggboken, flaggor är fina! :)

    SvaraRadera
  7. Katter är ju alltid fina, annars blev jag nyfiken på boken om kryddor!

    SvaraRadera
  8. Jag måste välja de söta katterna:).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är lite orättvist att ha med en kattbok :)

      Radera
  9. Katterna blir så klart mina favoriter, men jag gillar att de två andra är så färgglada!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man får nog anstränga sig om man ska få saker som flaggor och kryddor att inte vara färgglada. Visst drar de ögonen till sig :)

      Radera
  10. Åh! Har också den Kattboken! :D Många kattböcker jag samlat på mig, men har alltid sparat den!
    Gud vilken spännande Kryddbok! Är den bra i övrigt, förutom väldigt fin framsida?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det rensades ut en hel del böcker när vi flyttade och många av dem var kattböcker. Och hästböcker :)

      Kryddboken är lika fantastisk på insidan som på utsidan :)

      Radera