onsdag 15 januari 2014

Omslagsonsdag #27 klänningar

Det här med bokomslag är ju lite speciellt. Om man inte är som jag och knappt ser vad de föreställer, utan mest reagerar på färg och form. Därför är det extra roligt med Bokpotatens omslagsonsdag, som går ut på att hitta omslag efter ett visst tema. Riktigt kul! Man får välja vilka omslag man vill, men jag har valt att bara ta med sådana jag har eller har haft i min hylla.

Den här veckan är temat klänningar.

Jag trodde faktiskt inte att jag skulle ha speciellt många omslag med klänningar på, men jag hade i alla fall tillräckligt för att kunna vara lite kräsen. Dessa fick vara med den här veckan.

Min favorit får nog faktiskt vara Fjäril i koppel, bara för känslan omslaget förmedlar.

16 kommentarer:

  1. Omslaget till Fjäril i koppel är jättefint :)

    SvaraRadera
  2. Oväntat besök på Star Street är väldigt snyggt tycker jag - synd att boken inte var lika bra som omslaget ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte läst den än, men jag har hört en del oroväckande saker om den. Vi får väl se :)

      Radera
  3. Agatha Christie omslaget är fint.

    SvaraRadera
  4. Vad roligt det här temat är och extra roligt när alla har olika klänningar/omslag. Håller nog med dig om Fjäril i koppel. Det är ett fint omslag. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar finnas väldigt många omslag med klänningar på. Och förvånansvärt många i min egen hylla :)

      Radera
  5. Åh, Mercurium är jätte fin!

    SvaraRadera
  6. Ouch, jag missade Fjäril i koppel helt. Min favorit är Mercurium.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att man alltid missar någon :)

      Radera
  7. Kanske lite oväntat att ha en kvinna i vitt och blått på omslaget till en bok som heter "Mannen i brunt" :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men hon har ju något nästan brunt under armen :)

      Radera
  8. Jag säger nog den där Marian Keyes boken!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju ett lite speciellt omslag.

      Radera