fredag 10 januari 2014

Bokbloggsjerka 10 – 13 januari

Årets första bokbloggsjerka och äntligen fredag!

Veckan uppgift är: Tänker du delta i några utmaningar i år och i så fall vilka? (Jerkan räknas inte)

Om jag tänker vara med i några utmaningar? Jajamän! Egentligen är det väl bara två officiella som jag hoppat på än så länge och det är Boktolvan och Kaosutmaningen. Två riktigt bra/roliga utmaningar.

En ständig egen hyllvärmarutmaning har jag ju också, men den är bara för mig :)

Om Pocketlover drar igång sin Tre på tre till hösten så hoppar jag på den också.

Det får nog räcka med dem, tror jag. Men dyker det upp någon annan kul så kanske...

46 kommentarer:

  1. Man får inte ta på sig för många utmaningar, det gjorde jag förra året, men några är kul.
    Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag vill inte ha det så att jag plötsligt bara läser "utmaningsböcker" så jag har försökt hålla mig till bara några få.

      Radera
  2. Jag tar det rätt lugnt och håller mig nog bara till kaosutmaningen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kaosutmaningen blir nog i alla fall den mest spretiga :)

      Radera
  3. Vi har ungefär samma svar :) Boktolvan och Kaosutmaningen är definitivt kul. Tre på tre hoppas jag blir av i höst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Boktolvan och Tre på tre är de två bästa utmaningarna som florerar, tycker jag. Och Kaosutmaningen är ju bara en bonus :)

      Radera
  4. Du kan väl hitta på en utmaning:)?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det tror jag absolut inte, det räcker ju med de här :)

      Radera
  5. Boktolvan och Tre på tre blir det för mig också! :)

    SvaraRadera
  6. Ja den där egna hyllvärmarutmaningen är vi nog många som har :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, och ändå blir de bara fler och fler ;)

      Radera
  7. Det låter som om det räcker rätt bra! :)

    SvaraRadera
  8. Själv kör jag bara Författarfemman i år, och så ett försök till att minska hyllvärmarna. Igen... :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Författarfemman var kul, men jag tror den kommer att lösa sig automatiskt i år om jag läser de serier jag har :)

      Radera
  9. Låter som lagom mycket att ta på sig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, boktolvan är ju egentligen en bok per månad, det borde man ju klara.

      Radera
  10. Egna hyllvärmarutmaningar verkar finnas lite här och där bland bokbloggarna av någon underlig anledning ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag kan inte riktigt förstå varför de är så vanliga bland oss :)

      Radera
  11. Lite lagom antal med utmaningar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill ju lämna lite utrymme om jag skulle få för mig något :)

      Radera
  12. Det blir Kaosutmaning, boktolva och några till även hos mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Kaosutmaning och Boktolva verkar vara de vanligaste i år :)

      Radera
  13. Vi är många som är med på Boktolvan och Kaosutmaningen. De flesta verkar även ha något slags hyllvärmarprojekt på gång också. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hyllvärmarprojektet är ju ständigt pågående :)

      Radera
  14. Du är nog den mest disciplinerade läsaren jag "känner", så dessa utmaningar klarar du galant!

    SvaraRadera
  15. Tre på tre till hösten kan jag också tänka mig igen. En lagom utmaning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den är ju också ganska fri, man kan ju välja i stort sett vad som :)

      Radera
  16. Jag kör samma utmaningar, och har faktiskt tre böcker liggande i väntan på att det ska bli en tre på tre utmaning. Jag ska i så fall läsa systrarna Brontë...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har en del uppslag till en eventuell Tre på tre :)

      Radera
  17. Kaosutmaningen är jag också med på. Boktolvan får vänta tills jag har fått ihop en lista;).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade problem med att få ner listan till tolv, det finns ju så många olästa författare.

      Radera
  18. Är glad att jag än så länge inte behöver börja något hyllvärmarprojeky. För typ 50 olästa böcker borde väl ändå vara helt okej att ha stående ;)

    Kaosutmaningen är vi otroligt många som är på! Jag kompletterar med Boktyckes egen utmaning som är ännu fler punkter. Hur ska detta gå!?

    SvaraRadera
    Svar
    1. 50 olästa böcker är precis lagom, det är ungefär dit jag vill :)

      Radera
  19. jag skulle bli deppig utan hyllvärmare :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag också, men 113 hyllvärmare stycken är lite för många :)

      Radera
    2. jag tror jag slår dej, en bokskatt kallar jag det :)

      Radera
    3. 113 är bara de jag räknar som hyllvärmare, de olästa är mer än dubbelt så många... Naturligtvis är det en bokskatt, men det är lite synd om böcker som bara står där övergivna och olästa. Jag köpte ju dem för att jag ville läsa dem :)

      Radera
  20. Kaosutmaningen - undrar om jag snart är den enda bokbloggare som inte hakat på den ... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror inte du är den enda som inte hoppat på den, men ni är nog inte många :)

      Radera
  21. Ha ha, hyllvärmarutmaningar har vi nog allihop.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det verkar vara något som går bland bokbloggarna :)

      Radera