onsdag 8 januari 2014

Omslagsonsdag #26 vitt

Det här med bokomslag är ju lite speciellt. Om man inte är som jag och knappt ser vad de föreställer, utan mest reagerar på färg och form. Därför är det extra roligt med Bokpotatens omslagsonsdag, som går ut på att hitta omslag efter ett visst tema. Riktigt kul! Man får välja vilka omslag man vill, men jag har valt att bara ta med sådana jag har eller har haft i min hylla.

Den här veckan är temat vitt.

Jag har upptäckt att det här med färger är väldigt svårt. När är en färg just den färgen och ingen annan? Som vitt. När är det vitt och när går det egentligen över till någon annan färg? Hur mycket ska vara vitt för att det ska räknas? Nåväl, dessa är de omslag som smet igenom nålsögat.

Favoriten får nog bli Iskallt spår även om den nu inte är vit som snö...

21 kommentarer:

  1. Den jag ville ha får jag upp ibland som förslag på olika ställen men jag har bara läst en av Shiela O'Flanagan och gillade den inte (den där som har något med flygplatser att göra, tror att de flyttar ihop utan att känna varandra). Kanske jag ska ge henne ett försök till?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om jag ska vara ärlig så minns jag knappt vad den handlar om, typisk chick-lit, men mycket bättre än den jag tror att du läste (Luftslott?). Den bästa jag läst av O'Flanagan är Inte han!

      Radera
    2. Det var nog Luftslott jag läst, då skriver jag upp Inte han istället.

      Radera
    3. Det var väldigt längesedan jag läste den, men jag minns den som kul och lite dråplig. En fyra satte jag på den i betyg också :)

      Radera
  2. Iskallt spår var riktigt snygg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just nu gillar jag faktiskt tanken på snö :)

      Radera
  3. Håller med, Iskallt spår är riktigt fint.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar det där lite mystiska med fotspår som försvinner i snön.

      Radera
  4. Vilken bra blandning av omslag du har hittat. Omslaget till Barn 44 är riktigt fint! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag funderade på om Barn 44 kanske var min favorit, för jag gillar det också, men sedan blev jag osäker om det är för att jag älskade boken :)

      Radera
  5. Hur kunde jag missa Nessers bok!? Jag läste den ju nyss!

    SvaraRadera
  6. Åå får se om jag hinner med den idag!

    SvaraRadera
  7. Gillar verkligen omslaget till Stephen King boken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ganska färglöst, men ändå drar det blickarna till sig :)

      Radera
  8. Det är 3 stycken som jag tycker om:). Iskallt spår, Stephen King och mannen och pojken. Om jag måste välja en så blir det nog Mannen och Pojken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag funderade på att ta med Parsons andra bok (Min tjej och jag) också, men jag vill inte egentligen ta med mer än en bok per författare (jag vet inte vem som bestämmer så konstiga regler ;)) och nu när jag tittar så är nog den ännu finare :)

      Radera
  9. Iskallt spår är riktigt fin! Hoppas det blir lite vitt på marken här också snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, gärna lite snö. Det är ju ändå vinter :)

      Radera