måndag 20 januari 2014

Läsplanering februari 2014

Planeringen för den korta (och hemska) månaden februari är klar. Jag har bestämt mig för att bara planera in fyra böcker varje månad och om jag hinner med fler så får det bli fria val, som kanske lite recensionsexemplar och liknande. De här fyra tänkte jag läsa i februari.

Nyckeln av Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren.

Osynlig av Paul Auster. Hyllvärmare. Boktolva.

Pojken i hiss 54 av Karin Alfredsson. Hyllvärmare.

Återvändaren av Dan Buthler & Dag Öhrlund. Hyllvärmare

14 kommentarer:

  1. Låter som en bra grej att inte planera in för många böcker. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tog mig ett tag att komma på det :)

      Radera
  2. Helt rätt tänkt! Jag planerar alltid in alldeles för många böcker och hinner sedan med bara hälften.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu i januari hade månaden bara kommit halvvägs när jag läst klart alla inplanerade böcker. Jag kände mig oerhört duktig ;)

      Radera
  3. Svar
    1. Jag är ju lite tveksam för jag blev så less på Silfverbielke och kumpan i Grannen...

      Radera
  4. Ska bli intressant att se vad du tycker om Auster :) Gjorde ju bekantskap med honom förra sommaren och blev positivt överraskad.

    SvaraRadera
  5. Engelforstrilogin måste jag verkligen ta och ta tag i snart :) Jag kan ju inte få nog av den där Silverbielke så jag gillade givetvis Återvändaren.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad härligt att ha hela Engelsforstrilogin framför sig. Jag bävar lite för att läsa denna sista...

      Radera
  6. Väldigt bra idé det där med att inte planera in mer. Själv har jag lovat mig själv att om jag bara läser en bok i månaden ska jag vara nöjd. Synd att det är så svårt bara :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har märkt att fyra är ganska lagom, fler gör mig bara stressad och om jag läser i normal takt så brukar de fyra vara klara ett bra tag innan månaden tar slut :)

      Radera