fredag 26 augusti 2016

Bokpaket igen

Det kommer lite spridda skurar med nya böcker och det är väl egentligen väl om det håller sig så.

Från snälla Modernista kom Jessica Knolls debut Världens lyckligaste kvinna, som ska vara en psykologisk thriller. Så här står det om boken på Modernista:
Hennes perfekta liv är en fullkomlig lögn...
Som high school-elev vid prestigefyllda Bradley School fick Ani FaNelli utstå en chockerande, offentlig förnedring efter en serie omskakande och brutala händelser. Något som väckte ett desperat behov av en ny identitet.
I dag har hon ett glamouröst jobb på The Women’s Magazine i New York, en dyr garderob och en snygg framgångsrik fästman – hon är så nära att leva det perfekta liv hon arbetat så hårt för att förverkliga.
Men tonårens förnedring är inte Anis enda sår. Hennes förflutna rymmer också en smärtsam hemlighet. Något som fortsätter att hemsöka henne, som hotar att komma upp till ytan och förstöra allt.
Vad händer om Ani bryter sin tystnad: Skulle det till sist kunna befria henne – eller bara slå allt hon kämpat för i spillror?
Jag har redan läst den, recensionsdatum är inte förrän sista augusti, men mitt inlägg kommer först nästa lördag. Tack för boken!

4 kommentarer:

  1. Den låter lite spännande. Ska bli intressant att läsa vad du tycker :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan säga redan nu att det var en väldigt märklig upplevelse ;)

      Radera
  2. Svar
    1. Vad jag önskar att du inte hade frågat det... en jättesvår fråga. Jag har egentligen inte klurat ut vad jag själv tyckte. Det var en jättekonstig bok att läsa, början var seg och trist, men mot slutet tog det sig :)

      Radera