torsdag 25 augusti 2016

Läsplanering september 2016

Då är väl hösten här då, september är nästa månad. I år blir det inte någon bokmässa för mig, men det är nog lika bra det. Planeringen för september kan nog bli tajt, upptäckte jag när jag kollade hur många sidor det här blev. Samtliga böcker har minst 400 sidor, men jag får väl läsa på ordentligt. Det här blir en månad med full satsning på recensionsexemplar.

Den osynlige väktaren av Dolores Redondo.
Hälsning från de döda av Stuart MacBride.
Det enda rätta av Charlotte Rogan.
Den du borde frukta av Ingrid Eflberg.
Bödelns sång av James Oswald.

18 kommentarer:

  1. Hälsning från de döda har jag läst och tyckte den var riktigt bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju hört mycket om Stuart MacBride, men det här blir det första jag läser av honom :)

      Radera
  2. Den osynlige väktaren ser spännande ut :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Miljön (Baskien) är spännande om inte annat :)

      Radera
  3. Elfsbergs bok har jag läst och den är helt okey, alla de andra vill jag läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas jag kommer att gilla dem allihop :)

      Radera
  4. Ska bli intressant att se vad du tycker om Det enda rätta.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har hört både bra och dåligt om den så jag är väldigt nyfiken :)

      Radera
  5. Stuart MacBride har jag inte läst något av, men han är med på årets Boktolvan. Blir intressant att höra vad du tyckte om hans bok. Det enda rätta ligger i en av läshögarna och väntar på sin tur ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte heller läst något av Stuart MacBride tidigare så det blir väldigt spännande. Har hört mycket bra om hans andra böcker, men just denna verkar ha fått mest negativ kritik.

      Radera
  6. Vad synd att vi inte kommer ses på mässan! Men, du verkar ha fullt upp med underhållning ändå. :) Lite nyfiken på Elfsbergs böcker, så det blir intressant att läsa vad du tycker om den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är mycket i augusti-oktober i år så det känns stressande att bara tänka på bokmässan :o Elfberg har jag hört mycket bra om så det ska bli spännande att läsa henne.

      Radera
  7. Spännande! Är lite nyfiken på Elfbergs bok faktiskt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag upptäckte ju till min stora glädje att den utspelar sig i Göteborg :)

      Radera
  8. Jag har ännu inte varit på bokmässan men vill gärna åka dit någon gång. Annars ser din läsmånad väldigt trevlig ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bokmässan är trevlig, men jobbig, att vara på :) Kanske kan det bli ett besök nästa år igen.

      Radera
  9. Inte läst någon av böckerna, men det ser ut som om du kommer få en spännande månad :) Det blir ingen bokmässa för min del heller. Någon gång måste jag ju ta mig dit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Minst en gång måste man nog ha varit där i alla fall :)

      Radera