torsdag 25 augusti 2016

Hett i hyllan #54

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Nu har jag kört den här Hett i hyllan i drygt ett år, började 20 augusti förra året, och det säger väl en del att jag fortfarande, inköpsmässigt, befinner mig på bokrean 2013.
Kate Morton är en författare som syns en hel del i bokbloggosfären och jag har aldrig läst något av henne. Därför kunde jag ju inte låta bli att köpa I det förflutna när den dök upp framför mig i bokhandeln.

Jag är nog egentligen lite tveksam om den här genren är något för mig, men hur ska man veta utan att prova? Sanningen är väl att jag faktiskt läste en del sådant här i min ungdom, det är nu väldigt längesedan och jag är nog ganska nyfiken på om jag fortfarande gillar. Skeptisk är jag.

Det känns som att jag måste ta tag i de här böckerna från skammens år 2013. Ett bra sätt är nog att läsa en i taget och kanske ska jag sätta upp Kate Morton på min boktolva nästa år.

Om du också vill vara med och visa upp dina böcker, antingen heta hyllvärmare eller heta av någon annan anledning, så lägg gärna in en länk här nedanför. Då hittar jag dig mycket lättare.

22 kommentarer:

  1. Kate Morton är en författare som jag är riktigt nyfiken på.

    http://lacrimamens.com/blog/hett-hyllan-54.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag med egentligen. Nu finns hon i alla fall med på min... ska vi kalla det för långa lista, till boktolvan nästa år :)

      Radera
  2. Känner inte till Kate Mortons böcker alls måste jag erkänna. Får ta och kika närmare på henne.

    Här kommer min bok:
    http://lenasgodsaker.blogspot.se/2016/08/hett-i-hyllan-54.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju inte direkt min vanliga genre, men... :)

      Radera
  3. Jag började läsa Kate Mortons bok Huset vid sjön, men ett helt gäng andra böcker fick lov att prioriteras. Som du såg i min recension i dag så önskar jag att jag hade kunnat prioritera annorlunda ;) Usch, för att skriva hårda recensioner.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då väntar jag med spänning på när du har läst klart och recenserat :)

      Egentligen tycker jag att det är kul att skriva sågningar :) Så länge man håller sig till saken så, man kan ju liksom inte gilla allt.

      Radera
  4. I det förflutna har jag faktiskt läst och tyckte den var rätt så OK...
    Min hyllvärmare finns här http://boklysten.blogspot.se/2016/08/hett-i-hyllan-54.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rätt så OK... det fick mig inte direkt att bli sugen på att läsa den ;)

      Radera
  5. jag har läst något av Kate Morton som jag gillat. mitt bidrag:
    http://mrscalloway.blogspot.se/2016/08/hett-i-hyllan_25.html

    SvaraRadera
  6. Jag tycker väldigt mycket om hennes böcker :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag måste nog ta och läsa den snart då, just nu vet jag ju inte om jag ska köpa på mig fler av hennes böcker när de är billiga :)

      Radera
  7. Det här är en författare som jag är osäker på om jag läst något av. Inte sen jag började blogga då, men kanske tidigare...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hon har visst hållit på ett tag, men det låter ju inte så lovande om du har glömt att du har läst... ;)

      Radera
  8. Den glömda trädgården av Kate Morton är en av mina absoluta favoritböcker. Grymt bra! Har även läst En välbevarad hemlighet av Morton och den var också bra. I det förflutna har blivit stående mest för att den är så tjock. :) Hoppas att du gillar hennes böcker!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är visst lite tjock ja, men det låter ju lovande att du har gillat andra böcker av henne :)

      Radera
  9. Jag tycker mycket om Kate Mortons böcker. Har inte läst alla men de jag har läst har en air av mysterie/deckare blandat med historia. Det är nästan alltid ett nu och ett då, ett grepp jag tycker hon bemästrar bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mysterie/deckare låter ju som att det passar mig, men det där med "ett då och ett nu" är jag så sanslöst trött på. Det är det i nästan alla böcker nu och förvånansvärt få sköter det på ett bra sätt.

      Radera
  10. Och precis som för Gabriella är Den glömda trädgården en favorit hos mig. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag tänker inte köpa Den glömda trädgården innan jag har läst I det förflutna ;)

      Radera