fredag 4 augusti 2017

Glada överraskningar i brevlådan

Ibland tror jag att vissa förlag har direktkontakt med min önskelista...

Miraklet av Emma Donoghue upptäckte jag när jag gick igenom boksläppen i augusti och jag tyckte den lät väldigt spännande. Och plötsligt låg den på hallmattan. Tack till Louise Bäckelin Förlag!

Jag blev väldigt förvånad när den "riktiga" utgåvan av Emelie Schepps Pappas pojke dök upp också. Det är väl snart dags att börja läsa den här serien. Tack till HarperCollins!

Ett litet mejl hittade jag i skräpposten, som inte hörde hemma där. Lisa Hågesen har skrivit en ungdomsdystopi och jag var bara inte människa att stå emot den. Så Purebred - Flykten från Olympen dök upp som e-bok och det är första delen i en serie. Tack Lisa!

8 kommentarer:

  1. Miraklet låter jättebra :)

    SvaraRadera
  2. Miraklet skall jag också läsa, den verkar väldigt bra. Schepps böcker jag inte läst och inte fått någon heller. Jag blir litet sugen på att läsa dem, samtidigt som jag inser att jag nog inte skulle hinna i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte läst någon av Schepps tidigare böcker, men jag har de två första delarna i hyllan. Det känns som att det kanske är dags att ta tag i dem :)

      Radera
  3. Schepp rekommenderar jag, men jag tycker hon blir bättre och bättre. Fast jag läste den första när hon var egenutgivare, tror den har arbetats om.
    Miraklet hade jag missat men nu när jag fått den tänker jag läsa den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Miraklet drog till sig min uppmärksamhet redan när jag gick igenom boksläppen i augusti :)

      Radera
  4. Den där Miraklet börjar jag bli alltmer nyfiken på...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst syns den ungefär överallt just nu :)

      Radera