fredag 11 augusti 2017

Helgfrågan v 32 (10-13 augusti)

Helgen närmar sig med stormsteg och då är det så klart tid för Mias Helgfrågan. Det är en bra start.

Veckans fråga är: Vad ser du framemot att göra i höst?

Jag började en utbildning förra veckan och den ska gå över hela hösten. Inte tre månader som jag hade fått för mig, utan fyra. Minst. Jag vet inte om jag ser fram emot det, men hösten blir "korvstoppning" för min del.

Bonusfråga: Fredag innebär lite mys för oss i familjen och då kan det bli något extra gott. Jag är extra svag för chips och ostbågar. Vad är du svag för i godis eller snacksväg?

Ostbågar. Det är bara det. För den som vill lära sig att njuta av ostbågen, på riktigt, finns det en ostbågekurs.

37 kommentarer:

  1. Jag gillar att man i kursen reder ut varför det INTE heter ostkrokar som vissa säger

    SvaraRadera
  2. Vad är det för kurs du ska gå? Jobbrelaterad eller på fritiden?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är jobbrelaterad, jag ska lära mig andra programmeringsspråk än de jag redan kan :)

      Radera
  3. Spännande med en kurs. Jag ska också plugga lite i höst och det ser jag faktiskt fram emot, även om det kommer bli ruggigt intensivt stundtals.

    Ostbågekursen lät ju intressant ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nästan alltid kul att lära sig nytt, men vissa saker kan man liksom inte bara memorera utan man måste förstå. Då blir det jobbigt med intensivt :o

      Radera
  4. Ostbågekursen måste jag läsa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den har nog 20 år på nacken, men den är fortfarande aktuell :)

      Radera
  5. ostbågar är inte min tekopp så jag bryr mig inte om kursen. skulle däremot gärna gå annan kurs

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ostbågar är nog lite som koriander, antingen avskyr man det eller så älskar man det :)

      Radera
  6. Låter spännande med utbildning! Ostbågar är rätt gott det med =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är rätt kul att lära sig nytt och träffa nya människor. Ostbågar är fantastiskt gott :)

      Radera
  7. Ostbåge kurs hihi, låter spännande med utbildningen, alltså den du går ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Båda kurserna är spännande, på olika sätt :) Min kurs är kul och jag hoppas den är bra.

      Radera
  8. Jag ska nog rekommendera maken att gå ostbågekursen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det finns många som kan behöva den :)

      Radera
  9. Ojdå, snopet med kursen. Men jag hoppas att den är bra och att du lär dig det du behöver. På mitt företag utvecklas det både i C# och Java (och Oracle...) osv.
    Ostbågar är verkligen gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nog nästan bra att den är en månad längre, tyckte det var väl mycket som ingick på tre månader. Håller faktiskt just nu på med Oracle och PL/SQL (bara vanlig SQL), vilket jag aldrig har sett förut. Det är en utmaning :)

      Radera
  10. Jag skulle gärna gå olika utbildningar, men de utbildningar jag tänker på är bara hobbyrelaterade, och det låter inte som det är en sådan utbildning du skall gå.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, den här utbildningen är i allra högsta grad jobbrelaterad. Eller, egentligen är det ju en hobby också, men mest jobb :)

      Radera
  11. En ostbåge-restaurang skall visst ha öppnats i New York, vad sägs om det? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nog för att jag gillar ostbågar, men det är ju just ostbågarna då. Jag vill inte att annat ska smaka likadant :)

      Radera
  12. Haha ostbågekurs, ja det vore något.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att det kan finnas några som behöver den :)

      Radera
  13. Låter intressant med kurs.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, intressant, roligt, jobbigt. Allt på en gång :)

      Radera
  14. Låter intressant både med din kurs och ostbågekurs ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, väldigt olika, men intressanta båda två :)

      Radera
  15. Min sambo är galen i ostbågar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och lov så är inte min det, jag får oftast ha dem i fred :)

      Radera
  16. Kul med ostbågekursen! Hoppas att den andra kursen går bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Man kan väl säga att ostbågekursen hade varit betydligt enklare ;)

      Radera