torsdag 31 augusti 2017

Helgfrågan v 35 (31 augusti - 3 september)

Helgen närmar sig med stormsteg och då är det så klart tid för Mias Helgfrågan. Det är en bra start.

Veckans fråga är: Hur går det med läsningen/bloggandet?

Det går så där med både och. Jag är ju så dum i huvudet att jag tror att jag ska hinna med lika mycket av det nu när jag går en heltidsutbildning. Eller det är snarare så att jag vill hinna med. Om jag plockar bort läsning och bokbloggande ur livsekvationen så finns det inte mycket liv kvar. Skulle man kunna säga.

Läsningen är det inte så mycket att göra åt. Det får bli på bussen och innan jag släcker för kvällen. Mer tid (eller ork) finns inte. Bloggandet sköts i stort sett bara på helgerna och jag är så tacksam för tidsinställningen.

Veckans fråga är: Vad ska du göra i helgen?

Den här helgen är ännu en som är helt oplanerad. Vila och rekreation står högt på listan. Det betyder, förhoppningsvis, läs och TV-tid.

34 kommentarer:

  1. Ja visst är det skönt att kunna göra tidsinställda blogg inlägg :) Nej man vill oftast hinna mer än vad har tid med men så är livet tyvärr, ja om ingen magisk kan ge oss några timmar för läsning varje dag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade förmodligen gått under om det inte hade gått att tidsinställa :)

      Radera
  2. Hoppas du får en riktigt skön och vilsam helg!

    SvaraRadera
  3. Hoppas du får mycket lästid under helgen.

    SvaraRadera
  4. Jag är ganska dålig på att göra tidsinställda inlägg. Jag skriver och sen smäller jag upp på en gång. Jag vet att det är lite korkat för då blir det ju flera dagar då jag inte kommer med något nytt, men sån är jag! Fast ibland förbereder jag faktiskt inlägg även om det var ett tag sen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har förstått att det är en del som gör så. I någon vecka efter att jag startat bloggen, innan jag hittade den där tidsinställningen, så gjorde jag så. Gillade det inte alls. Nu blir det mycket bättre för nu kan jag skriva inlägget, tidsinställa det och läsa igenom det någon dag efter jag har skrivit det, innan det postas. Det brukar bli några ändringar :)

      Radera
    2. Hehe, ja ibland skulle jag nog ändra inläggen jag med men det får bli som det blir. Det går ju att redigera i efterhand också även om det verkar lite jobbigt.

      Radera
    3. Det har hänt att jag har ändrat efteråt också, trots de goda intentionerna så är det inte alltid som jag kommer ihåg/har tid att kolla igenom inlägget innan det publiceras. Då kan det slinka igenom stavfel och det klarar jag bara inte av att se :)

      Radera
  5. Man vill så mycket och tänker inte alltid på vad som är realistiskt att hinna med. Ha en skön helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det ofattbart att man inte hinner allt man vill :)

      Radera
  6. Du är väl som jag då, jag tror jag ska kunna jobba heltid och läsa 6 böcker i veckan...:(

    SvaraRadera
    Svar
    1. För min del hade det räckt med tre böcker i veckan ;)

      Radera
  7. Här är en till som räddas av den där tidsinställningen! Däremot har jag dålig tid för att kommentera hos andra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fattar inte hur man klarar sig utan tidsintällningen :) På vardagarna läser jag andra bokbloggar framför TV:n på kvällarna, det är ju ändå så mycket reklam där :)

      Radera
  8. Hoppas du får en skön helg med massor av lästid! :)

    SvaraRadera
  9. Hoppas det blir en lugn och skön helg, det låter som du behöver det med kombinationen arbete och studier.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Datorn bestämde sig för att det här var en bra helg att dö, så inte så mycket lugn och ro, tyvärr :(

      Radera
  10. Jag hoppas du får en helg med välbehövlig vila <3

    SvaraRadera
  11. jag försöker tidsinställa, men jag måste göra något fel för det fungerar inte. ha en skön helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag trodde knappt det gick att göra fel, man ställer in datum/tid och sedan trycker man på schemalägg som sitter där publicera-knappen brukar sitta.

      Radera
  12. Låter som en skön helg. Så himla gott att inte alltid vara fulltecknad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, speciellt som de två nästkommande helgerna har potentialen att bli riktigt jobbiga.

      Radera
  13. Skönt och välbehövligt med helger som en inte har så mycket inplanerat. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, och så kan det ju hända oförutsedda saker som kan förstöra allt.

      Radera
  14. Ja, den där tiden som har så svårt att räcka till... Underbart skönt med helg, så trött efter den här veckan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker att vi snabbt ska införa kortare arbetstid, det är dags nu. Den där 40-timmarsveckan är så omodern :)

      Radera
  15. Fick massor läst när jag busspendlade förr, så det kan ju förstås gynna läsningen av böcker oxå. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tyvärr beror det ju lite på medpassagerarna. Och chauffören. Men mestadels funkar det :)

      Radera
  16. Heltidsplugg och läsning är svårt. Minns när jag läste litteraturvetenskap och jobbade extra. Då blev det inte mycket läst. Film var allt jag orkade då. Hoppas helgen varit avkopplande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nöjesläsning är inte så mycket nöje när man läser som tvång också.

      Radera