torsdag 3 augusti 2017

Helgfrågan v 31 (3 - 6 augusti)

Helgen närmar sig med stormsteg och då är det så klart tid för Mias Helgfrågan. Det är en bra start.

Veckans fråga är: Finns det någon bok du sett på bloggar eller Instagram på sista tiden som du blivit nyfiken på?

Ja, det finns nog ett helt gäng av dem. Den senaste som jag har känt mig tvungen att lägga till på min vill-ha-lista är Annabelle av Lina Bengtsdotter. Så många har skrivit så mycket bra om den.

En annan bok kan man faktiskt vinna hos Mia den här veckan, nämligen Rebecka Edgren Aldéns nya bok Och blomstren dö. Inte bara ett ex utan två, vilket ju fördubblar vinstchanserna! Tävlar gör man här.

Bonusfråga: Har du någon ägodel som du håller extra kär?

Jag skulle nog kunna svara nej på den här frågan, jag tror inte jag har någon sak som jag skulle bli förtvivlad om jag blev av med den. Men om jag inte tolkar det på det viset, utan bara om jag har något som betyder lite extra så kan jag nog svara ja. Jag har inte många prydnadssaker (gillar dem inte), men några har jag köpt/eller fått vid väldigt speciella tillfällen.

26 kommentarer:

  1. Annabelle vill jag läsa med, tack och lov finns den på Storytel. Fina små porslinskatter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Katterna känner sig lite ledsna nu, när de har blivit kallade porslinskatter. För att inte tala om kiwifågeln som inte vet om han precis blev kallad katt eller inte är söt :) Jag gillar inte porslinsprydnadssaker så dessa är gjorda i sandsten eller trä :)

      Radera
  2. Annabelle har jag lyssnat på ljudboken hos BookBeat :) Riktigt bra och spännande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har en provperiod på BookBeat just nu. Kanske kan jag klämma in den, men jag gillar ju egentligen inte ljudböcker, i alla fall inte att bara lyssna på en bok.

      Radera
  3. Svar
    1. Trodde ett tag att jag skulle bli en sådan där som samlade på sig mängder av katter, men det gick över. Eller egentligen så hittar jag inga jag vill ha längre.

      Radera
  4. Det råder ingen större brist på böcker en är nyfiken på, Annabelle är en av dem ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Annabelle har ju blivit en snackis :)

      Radera
  5. Ack så många böcker det finns ... och så få lästimmar, förhållandevis! Är man kattmänniska passar det väl bra med några i porslin, kräver ingen låda, inget mat ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Prydnadsdjur är de enda djur som jag har, just nu, men porslin är de inte gjorda av. Jag har nog ett litet inre motstånd mot porslinsprydnadssaker :)

      Radera
  6. Fina djur. Det blir något extra med vissa saker som man fått eller köpt vid ett speciellt tillfälle. Framförallt är det väl minnena som är kopplade till saken som är viktiga. Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju oftast så med de käraste ägodelarna, det är minnena som är kopplade till dem som gör dem värdefulla.

      Radera
  7. Är inte mycket för prydnader men de där var ju söta!
    Jag har just läst ut Annabelle så en till recension kommer i morgon ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där är de prydnadssaker som finns i hemmet nu mer och det räcker :)

      Jag gissar att du är lika förtjust i Annabelle som alla andra :)

      Radera
  8. Och blomstren dö verkar spännande, den vill man ju förstås vinna. ;)
    Fina katter. Inte heller så förtjust i prydnadssaker, men så är det ju då de där som är laddade med ett visst affektionsvärde, då kommer saken i lite annat läge. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Prydnader bara för prydnadens skull gillar jag inte, de saker som har överlevt är de som betyder något :)

      Radera
  9. Annabelle var riktigt bra. Jag är inte heller förtjust i prydnadssaker, kanske mest för att jag inte tycker att de har någon funktion och ingen personlig koppling till mig. Vissa prydnadssaker har jag, men jag vet egentligen inte om jag faktiskt lika lika gärna skulle kunna vara utan dem också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är likadan med prydnadssaker, jag förstår inte varför liksom. När jag bodde hemma så hade jag massor, men de packades ner i en låda och såldes till slut på loppis. Jag hade ingen som helst relation till de sakerna. De här få som jag har nu skulle jag bli väldigt ledsen om jag förlorade.

      Radera
  10. Så söta prydnadskatter! :) <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är så söta att jag accepterar att ha prydnadssaker :)

      Radera
  11. Ja, Annabelle har jag också sett överallt. Jag kan inte säga att jag är så intresserad av den men om jag får syn på den på biblioteket så får den troligtvis följa med hem. Just nu tror jag att det är kötid på den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den kom nästan från ingenstans. Jag fattar fortfarande inte riktigt vad som egentligen hände, men läsa den vill jag :)

      Radera
  12. Annabelle är en okänd titel för mig. har några träfåglar som jag är lite förtjust i

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det brukar alltid finnas något som man bryr sig lite extra om :)

      Radera