onsdag 30 augusti 2017

Läsplanering september 2017

Augusti är ju nästan slut nu och med september kommer väl hösten på riktigt. Jag kan ju bara hoppas att hösten blir bättre än den så kallade sommaren här i söder. Utbildningen jag går på verkar fortsätta med korvstoppningen så det finns inte mycket hjärnkapacitet kvar på kvällarna, men dessa fyra har jag gott hopp om att hinna med (och gärna några till). Speciellt som jag ju har tjuvstartat med första boken...

En dag av David Nicholls. Hyllvärmare. Boktolva.
Förtvivlan av Vladimir Nabokov.
Falleri fallera falleralla av Carin Gerhardsen. Finish That Series Challenge.
Den värld som var vår av Dennis Lehane. Hyllvärmare. Finish That Series Challenge.

12 kommentarer:

  1. En dag borde jag läsa. Den har stått jättelänge i min bokhylla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lika länge som in kanske? 4,5 år...

      Radera
  2. Oj, nu blev jag påmind om boktolvan... En dag har jag läst. Och jag tror att jag läst Falleri också. Gerhardsen gillar jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tur att det är några månader kvar då så du kan ta tag i boktolvan :) Gerhardsen är bra och lite ledsamt är det att detta är sista boken.

      Radera
  3. En dag är lättläst och lättsmält. Korvstoppning är tröttsamt - tur det finns böcker som inte kräver så mycket hjärnkapacitet. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Korvstoppning är inte bara tröttsamt, det är helt bortkastat. Det finns inget som fastnar när man inte hinner begrunda det man har lärt sig. Men men, så får det vara. En dag var nog inte riktigt rätt bok för mig just nu, det känns oerhört segt. Utan att vara tråkigt. Märklig känsla.

      Radera
  4. Undrar vad det är för grej med fjärilar på Vladimir Nabokovs böcker? Har för mig att mitt ex av Lolita också har fjärilar på omslaget...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han var entomolog och lepidopterist, så han hade väl snöat in på fjärilar :)

      Radera
  5. En dag tyckte jag om när jag läste den för några år sedan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju förstått att det är många som gillar den. Vad jag tycker vet jag inte riktigt än, förutom att den känns lite för lång :)

      Radera