torsdag 13 april 2023

Hett i hyllan #400

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Och så, äntligen, den allra sista från bokrean 2019.
Jag hade inte läst något av Petra Holst (vilket jag fortfarande inte har, men det finns en ännu äldre bok oläst i hyllan) när jag ändå kände mig tvungen att köpa Jag släpper dig aldrig.

Hennes förra bok utspelar sig i Skåne, men jag vet inte om även denna gör det. Det framgår inte av handlingen i alla fall. Chansen borde vara stor, med tanke på att hon bor här. Vilken bokbloggare det är som har fått mig att bli nyfiken på den här författarens böcker är jag osäker på, någon är det i alla fall. Eller kanske snarare några. Jag var helt säker på att jag hade skrivit till henne på långa-listan för presumtiva Boktolvor, men det hade jag inte. Men nu finns hon där.

Så här står det på baksidan:
Isabel och Anna har varit bästa vänner så länge de kan minnas. När Isabel träffar Annas man på en lägenhetsvisning dras hon mot sin vilja till den karismatiske David. Fast hon inte vill svika Anna blir det allt svårare för henne att stå emot sina känslor. När sommaren går mot sitt slut måste Isabel bestämma sig. Men vad vill egentligen David? Tänker han lämna Anna eller går han rentav bakom ryggen på dem båda?

Anna är sjukskriven för depression och går i terapi för att få bukt med sin svartsjuka. Hon har länge misstänkt att David träffar andra kvinnor, men kan hon verkligen lita på sin magkänsla? Hon har ju varit så förvirrad på sistone, känner faktiskt inte riktigt igen sig själv. Och hon älskar ju David och vill tillbringa resten av livet med honom. När hösten står för dörren tvingas Anna fråga sig själv: Hur långt är hon villig att gå för att behålla sin man?
Om du också vill vara med och visa upp dina böcker, antingen heta hyllvärmare eller heta av någon annan anledning, så lägg gärna in en länk här nedanför. Då hittar jag dig mycket lättare.

9 kommentarer:

  1. Är detta en psykologisk thriller kanske? Om det är bra skrivet kan det nog vara spännande.
    http://mosstanten.se/2023/04/13/hett-i-hyllan-200-reservat/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att det ska vara en psykologisk thriller/relationsdrama och ja, mycket beror ju på hur den är skriven.

      Radera
  2. Jag har inte läst din bok eller ens av författaren

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, inte jag heller, men många verkar gilla hennes böcker.

      Radera
  3. Min länk https://eggetbok.blogspot.com/2023/04/hett-i-hyllan-154.html

    SvaraRadera
  4. En författare jag tänkt läsa!
    https://lottensbokblogg.wordpress.com/2023/04/13/hett-i-hyllan-342/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänkte ju att kanske ha med henne i min Boktolva nästa år, men den listan börjar redan bli fulltecknad 😲

      Radera
  5. Din bok var en som jag inte hört talas om tidigare, men den låter intressant här finns min
    https://mittbokintresse.blogspot.com/2023/04/hett-i-hyllan-vecka-15-2023.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hennes böcker verkar vara omtyckta.

      Radera