fredag 21 april 2023

Som man frågar får man svar

När jag gick igenom gamla bokmärken i webbläsaren så hittade jag en tag, eller vad man nu ska kalla det, som tydligen har legat där i snart tio år. Då kunde det ju vara dags, kan man tycka. Jag hittade den hos Lottens bokblogg sommaren 2014.

Är du man eller kvinna? Kvinnan i rummet

Beskriv dig själv: Ett ufo gör entré

Hur mår du? Förr eller senare exploderar jag

Beskriv stället du bor på: Pappersväggar

Vart skulle du vilja resa? Friheten

Beskriv din bästa vän: Någon att lita på

Vilken är din favoritfärg? Rött regn

Hurdant väder är det just nu? Tusen strålande solar

Vilken är din favoritårstid? Gröna, sköna vårvindar

Om ditt liv vore ett tv-program, vad skulle det heta? Midnatt i ondskans och godhetens trädgård

Vad betyder livet för dig? Dumskallarnas sammansvärjning

Hurdant är ditt parförhållande? You had me at hello

Vad är du rädd för? Enkel biljett till nattens ände

Dagens aforism: Önska kostar ingenting

Vilket råd skulle du vilja ge? Det skulle kunna hända dig

Hur skulle du vilja dö? Att dö väl

Ditt motto: Å andra sidan

4 kommentarer:

  1. Vilken klurig tag! Den lånar jag framöver :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var kul att försöka hitta rätt titel 🙂

      Radera
  2. Hade du inte skrivit det så hade jag inte kommit ihåg att jag gjort den ;-) Dina svar är ju verkligen mitt i prick

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev väldigt förvånad när jag hittade bokmärket och såg att det var från 2014. Tänk vad tiden går!

      Radera