tisdag 25 april 2023

Tisdagstrion: Änglar & demoner

Tisdag igen. Då är det som vanligt dags för Tisdagstrion som sköts av Ugglan & Boken.

Veckans tema: Änglar & demoner

Två böcker dök upp i huvudet direkt, den tredje tog lite längre tid att hitta. Jag vill ju verkligen ha med en King varje vecka ...

1. Änglar och demoner av Dan Brown är den första delen om Harvardprofessorn Robert Langdon. Även om den översattes som nummer två. Omöjligt att inte ta med en bok som har samma titel som temat.

2. Sången om Susannah av Stephen King är sjätte delen i eposet Det mörka tornet. Den handlar om demonmodern Mia, kan man säga.

3. Demonologi för nybörjare av Caroline Jensen är även den självklar i den här trion. det låter kanske konstigt om jag påstår att det är en rolig bok, men det är den. Faktiskt.

20 kommentarer:

  1. Dan Browns bok har jag med i min trio av samma anledning som dig. Tack för tips om de andra två

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är ju perfekt för det här temat.

      Radera
  2. Jag tänkte att jag inte skulle ta med Änglar och demoner idag, och det lyckades..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi var ändå inte så många som hade med den.

      Radera
  3. bra trio, Dan Brown har jag sett filmatiserad, böckerna finns i makens bokhylla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Filmerna tycker jag är ganska dåliga, eller i alla fall inte i närheten av lika bra som böckerna.

      Radera
  4. Att få med en bok som har hela temat i titeln är inte illa. Demonologi för nybörjare blir jag nyfiken på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Demonologi för nybörjare är fantastiskt rolig.

      Radera
  5. Stephen Kings epos skulle jag vilja läsa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade separationsångest när böckerna var utlästa 😟

      Radera
  6. jag tänkte också på Brown, men jag räknade med att den skulle komma med ändå. och jag har inte läst den. har inte läst någon i din trio

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar försöka att bara ha med böcker jag har läst, men ibland så är det omöjligt.

      Radera
  7. Demonologi för nybörjare låter jättekul. Den måsta jag skriva upp på listan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, gör det! Jag uppskattade den väldigt mycket.

      Radera
  8. Dan Browns bok finns med även hos mig. Serien Det mörka tornet har jag påbörjat. Skall snart läsa del tre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då har du de bästa böckerna i Kings böcker framför dig 🙂

      Radera
  9. Demonologi för nybörjare låter kul!

    SvaraRadera
  10. Änglar och demoner har jag läst och Demonologi vill jag läsa! Behöver något roligt att läsa snart. Ju förr desto bättre...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mig passade Demonologi för nybörjare väldigt bra 🙂

      Radera