tisdag 6 augusti 2024

20 snabba om sommar och läsning

En man kan lite på när det gäller roliga inlägg är enligtO. Här är hennes traditionella(?) 20 snabba.

sol eller skugga? Sol är jätteskönt, men om jag ska sitta ett tag så föredrar jag skugga.

tegelsten eller tunnis? Favoritlängd på böcker är nog runt 375 sidor. Det är väl varken tegelsten eller tunnis.

sjö eller hav? Hav. Alltid hav.

badare eller badkruka? När jag var mindre så bodde jag nästan i vattnet. Det gick över.

strut eller bägare? Jag har aldrig gillat det där äckliga "brödet".

film eller tv-serie? Film blir det bara när det finns riktigt mycket tid. TV-serier funkar när som.

pocket eller e-bok? Jag föredrar alltid pappersböcker, men på resande fot blir det nästan undantagslöst e-böcker.

en i taget eller slalomläsning? Lätt!

hemma eller borta? Det bästa med att resa är att komma hem.

feelgood eller deckare? Visst slinker det ner en och annan feelgood, men det är problemlösning jag går igång på.

läslistor eller fri läsning? Jag älskar listor.

stad eller strand? Sommartid vill jag inte vara i någon stad. Där är bara varmt och luktar illa.

planera eller vara spontan? Spontanitet funkar bara ibland och bara när jag är lugn och ostressad.

bokmärke eller hundöra? Jag använder alltid bokmärke.

läsa ut eller ge upp? Jag tänker att jag åtar mig ett slags kontrakt när jag börjar läsa en bok. Tycker det är det minimum av respekt som en bok kan kräva.

Sommar i P1 eller Allsång på Skansen? Radio har jag i stort sett aldrig på.

läsarfavorit eller kritikerfavorit? Kritiker använder jag, inte sällan, till så kallade motsatstips.

fågelkvitter eller stadsljud? Fågelkvitter likställer jag med tystnad och det är en bristvara och mycket, mycket underskattat.

aktiv eller slö semester? Jag vill gärna ha både och, en av varje liksom. Men "semester" betyder vila och avkoppling.

snabbläsare eller långsamläsare? Jag vet inte om jag egentligen är någotdera, men mera snabb än långsam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar