lördag 3 augusti 2024

Just nu - augusti

Första lördagen i månaden hakar jag som vanligt på den ny-gamla kulturkollutmaningen.

Just nu ...

... läser jag ... Lycka till av Malin Stehn. Jag har läst en bok av henne tidigare och den var ungefär som Mattias Edvardssons böcker. Familjerelationer och hemligheter. Jag hoppas att denna är likadan.

... ser jag på ... OS, OS och så lite OS.

... lyssnar jag på ... ingenting, tror jag. Eventuellt lite trafikbrus på avstånd. Väldigt tyst och skönt.

... njuter jag av ... att inte ha så mycket måsten, att kunna ta det lite lugnt. Men det är lugnet före stormen.

... längtar jag efter ... att den årliga återträffsmiddagen ska vara avklarad. Det är vi som har den i år och det är ingen lätt sak att fixa en stor middag för tolv personer. Nåväl, det är bara vart sjätte år man behöver ordna den själv så det är väl överkomligt. Men jag längtar verkligen tills den är gjord för den här gången.

6 kommentarer:

  1. Härligt med OS, jag både lyssnar på radio och tittar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Radio har jag aldrig på, men ibland använder jag TV:n som radio 🙂

      Radera
  2. Jag avskyr att ha middagar så jag har det aldrig. Men jag tycker inte heller om att laga mat. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar att laga mat, men inte till en så stor middag. Tyvärr så kan man inte klara sig undan denna.

      Radera
  3. Malin Stehns böcker har jag tänkt läsa mer av länge. Har bara läst hennes ungdomsbok Bara en bror.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag läste hennes Ett gott nytt år när den kom och gillade mycket. Denna är nog ännu bättre.

      Radera