tisdag 20 augusti 2024

Ännu en ny bok

Det släpps ovanligt många intressanta böcker den här sommaren, tycker jag. Ibland hittar de hem till mig.
Isländska författare är jag nog alltid nyfiken på. Ofta skriver de lika kargt som naturen är där. Storebror av Skúli Sigurðssons verkar innehålla väldigt många fler ord än vad en isländsk deckare vanligtvis gör (den har nästan dubbelt så många sidor), men jag blev ändå intresserad av den när jag gick igenom boksläppen för någon månad sedan. Plötsligt en dag så låg den där, i brevlådan. Tack till Modernista!

4 kommentarer:

  1. Håller med! Jag gillar också isländska författare. Den här boken blev jag nyfiken på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar ju isländska författare för att alla, hittills, använder få ord. Den här boken är nästan dubbelt så tjock som isländska böcker brukar vara så jag blir lite orolig.

      Radera
    2. Jag också. Språket är lika kargt som jag inbillar mig att miljön är. Hoppas boken är bra - trots omfånget!

      Radera
    3. Vi får se när den blir läst. Just nu är det överfullt i läskön.

      Radera