tisdag 27 augusti 2024

Tisdagstrion: Böcker jag ser fram emot att läsa

Återigen dags för Tisdagstrion som sköts av Ugglan & Boken.

Veckans tema: Böcker jag ser fram emot att läsa

Ja, det är ju betydligt fler än tre i alla fall ... Ett litet axplock.

1. Gravglänta av Mattias Edvardsson släpptes igår, minsann. Den måste jag försöka klämma in så snart som möjligt.

2. Svart varg av Juan Gómez-Jurado kommer jag att läsa om ett par veckor. Första delen var fantastiskt bra.

3. Det kom ett brev från München av Håkan Nesser kommer alldeles säkert att vara lika bra som de andra i serien om Barbarotti.

22 kommentarer:

  1. Juan Gomez Jurandu blir jag lite nyfiken på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Första delen passade mig väldigt bra och jag hoppas att denna andra gör det också.

      Radera
  2. Å så produktiv han är Håkan Nesser! Den där boken står oläst i min hylla. Brukar gilla hans romaner (fast inte alla).

    SvaraRadera
  3. Svar
    1. Tre författare som jag i alla fall har gillat förut.

      Radera
  4. Svar
    1. Han är speciell och väldigt lätt att tycka om 🙂

      Radera
  5. har läst annat av Mattias Edvardsson och Håkan Nesser har jag läst annat bra av

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de har ju skrivit en del båda två.

      Radera
  6. Jag håller med om alla eller kanske inte Nesser.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nesser skriver ju väldigt speciellt och han krävde en del tillvänjning 🙂

      Radera
  7. Anar ett litet färgtema här :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har rätt 🙂 Det tänkte jag inte ens på.

      Radera
  8. Gravglänta kom i fredags, och den blir nog läst snart

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min har skickats till den gamla adressen så jag får vänta ett tag till.

      Radera
  9. Gravgläntan vill jag läsa - jag gillade hans En helt vanlig familj
    Maria/Bokologen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har gillat alla hans böcker 🙂

      Radera
  10. Gravgläntan vill jag läsa och jag vill läsa vidare i Barbarotti-serien.

    SvaraRadera