onsdag 23 januari 2019

Kommande böcker februari 2019

Jaha? Nu vet jag inte om jag ska börja bli orolig... Bara två intressanta boksläpp i februari. Nu vill jag poängtera att det endast är nysläpp som kommer med på den här listan. Inga nyutgivningar, vare sig det handlar om nyutgåva eller annat format.

Törnrosor av Stephen King & Owen King
Genre: Skräck
Serie: -
Antal sidor: 703
Utgivningsdatum: 2019-02-05
Förlag: Albert Bonniers Förlag

Från Bokus
Över en natt faller världens kvinnor i en märklig sömn. Pandemin sprider sig i takt med att tidszonerna släcks. Om de väcks blir kvinnorna livsfarliga. Och medan de sover befinner de sig på en helt annan plats.I en småstad i Appalacherna kämpar sheriff Lila Norcross för att hålla sig vaken medan männens ociviliserade sidor tar över allt mer. I jakten på botemedel utspelas en kamp på liv och död.

Ja, men alltså. Far och son. Och den andra sonen, inte den jag redan har läst några böcker av.

Boken kan köpas på AdLibris och Bokus.



Den leende mannen av Joseph Knox
Genre: Kriminalroman
Serie: Aidan Waits (2)
Antal sidor: ?
Utgivningsdatum: 2019-02-01
Förlag: Bokförlaget Polaris

Från Bokus
Kriminalaren Aidan Waits har klippta alla band till det förflutna och gett upp hoppet om framtiden. Han jobbar natt: en ändlös cykel av meningslösa utryckningar och ensamma återvändsgränder. Tills han och hans partner kriminalkommissarie Peter Sutty Sutcliffe skickas till Palace, ett stort igenbommat hotell mitt en rastlös, kokande stad. Där hittar de en man. Han är död. Och han ler. Etiketterna har klippts bort från mannens kläder. Tänderna har filats ner och bytts ut. Inte ens fingertopparna är hans egna. Insytt på insidan av hans byxor finns den enda ledtråden om vem han var och de sista desperata dagarna av hans liv

Men medan Waits pusslar ihop en främlings liv rotar någon igenom skärvorna av hans eget. När de mystiska bränderna, anonyma telefonsamtalen och direkta hoten trappas upp inser han att ett spöke från hans förflutna hemsöker honom. Och för att upptäcka vem den leende mannen egentligen är måste han först konfrontera sig själv.


En brittisk deckarserie som jag har missat? Är det ens möjligt?

Boken kan köpas på AdLibris och Bokus.

6 kommentarer:

  1. Jag undrar också vad som händer? Jag hittade så få böcker att jag inte ens orkar göra ett inlägg (de var inte tillräckligt intressanta). Men med Stephen King så förstår jag att du gör ett :).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Länge såg det ut att bara bli en enda bok, men med tanke på vilken bok det är så hade det ändå blivit ett inlägg :) Sedan upptäckte jag den där brittiska serien :) När jag tittar tillbaka på tidigare år så verkar det faktiskt vara få intressanta böcker i februari så det är nog ingen fara.

      Radera
  2. Vilket fantastiskt omslag på Törnrosor ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har jag inte ens tänkt på :) När det handlar om King spelar ingenting någon roll, jag ska bara ha den :)

      Radera
  3. Det är nog många som laddar för bokrean, kanske gör det att nya titlar har svårt att hävda sig just i februari. Efter alla spännande boknyheter nu i januari känns det skönt med en lugn månad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det verkar ha varit likadant varje år så jag känner mig lite lugnare nu 🙂 Man vill ju liksom inte bli utan böcker...

      Radera